ארה"ב: עוד קנס ענק על הפרת פרטיות ילדים ברשת

אולי יעניין אותך גם

נציבות הסחר הפדרלית בארצות-הברית (Federal Trade Commission - FTC) הטילה קנס חסר תקדים בסכום של 5.7 מיליון דולר במסגרת הסכם פשרה עם מפעילת אפליקציית הוידאו הפופולרית Musical.ly בשל הפרות נרחבות וממושכות של החוק הפדרלי להגנה על פרטיות ילדים ברשת (Children's Online Privacy Protection Act - COPPA). הנציבות האשימה את מפעילת האפליקציה כי למרות שהיתה לה ידיעה ממשית וקונקרטית כי רבים מ-65 מיליון משתמשיה האמריקאים הם קטינים מתחת לגיל 13, היא לא פעלה כחוק לקבלת הסכמה הורית לפני איסוף ועיבוד מידע עליהם ואף לא נענתה לדרישות הורים למחוק את המידע שהיא אגרה על ילדיהם.

האפליקציה מאפשרת למשתמשים להעלות סרטוני וידאו קצרים של סנכרון שפתיים (Lip Sync) כאשר ברקע מושמעת מוזיקה, לשתף את הסרטונים, להגיב לסרטונים שמשתמשים אחרים משתפים ולשלוח להם הודעות. במסגרת זו אוספת האפליקציה ממשתמשיה את שמם, כתובת האימייל שלהם, מספר הטלפון, ביוגרפיה קצרה ותמונת פרופיל.

הסדר הפשרה, שהוגש לאישור בית משפט פדרלי, גם מחייב את החברה לציית מעתה ואילך לחוק הפרטיות על ילדים ברשת ולמחוק את סרטוני הוידאו של כל משתמשיה הקטינים. law.co.il מעיר כי הקנס הנוכחי עולה על הקנס הגדול בסך 4.95 מיליון דולר שהטילה מדינת ניו-יורק לפני חודשים אחדים על חברת Oath בשל הפרת החוק להגנת פרטיות ילדים ברשת, ויתכן ששני האירועים מסמנים מגמת החמרה באכיפת פרטיות ילדים ברשת בארה"ב. מקור: הודעה לעיתונות של נציבות הסחר הפדרלית.