הסדר טיעון לעובד NSO שניסה למכור תוכנת לוחמת סייבר בדארקנט

אולי יעניין אותך גם

היום (ד') נערך בבית המשפט המחוזי בתל-אביב דיון במשפטו של העובד לשעבר בחברת הסייבר NSO, שהואשם כי העתיק תוכנות ריגול וסייבר של החברה וניסה למכור אותן באמצעות הדארקנט. במהלך הדיון הוצג הסדר טיעון בין המדינה לנאשם, במסגרתו יורשע הנאשם בעבירה של גניבה ממעביד, לצד עבירות נוספות, אך האישומים הבטחוניים הוסרו. הצדדים ביקשו מבית המשפט לגזור על הנאשם עונש של 5 שנות מאסר. 

לפי האישום המקורי, NSO עוסקת במתן פתרונות טכנולוגיים בתחום תקיפת הסייבר, לשם השגת מידע מודיעיני למטרות ביטחוניות. הנאשם עבד בחברה בתפקיד תכניתן בכיר. במסגרת תפקידו קיבל הנאשם גישה לשרתי המחשב של החברה, לכלים שפיתחה ולקוד המקור המלא של מוצריה. בחודש אפריל 2018 הנאשם זומן לשימוע לפני פיטורין. בתום השיחה חיבר לכאורה כונן חיצוני לשרתי החברה והוריד אליו תוכנות ומוצרים של החברה, לרבות קוד המקור. 

עוד נטען בכתב האישום המקורי כי הנאשם יצר קשר באמצעות הדארקנט עם אדם אחר. הוא פנה אליו, הציג עצמו כהאקר הפועל במסגרת קבוצה שהצליחה לפרוץ למערכות המחשב של NSO והציע לו לרכוש את יכולות הסייבר של NSO תמורת 50 מיליון דולר. את התמורה ביקש במטבעות וירטואליים מבוזרים, מוצפנים ואנונימיים. אותו אדם דיווח לחברת NSO על פנייתו של הנאשם אליו ובעקבות זאת פנתה החברה למשטרה, שהביאה למעצרו של הנאשם, מבלי שעסקת המכירה יצאה אל הפועל. 

העבירות שיוחסו לנאשם בכתב האישום המקורי הן ניסיון לפגיעה ברכוש באופן שהיה בו כדי לפגוע בביטחון המדינה, גניבה בידי עובד, ביצוע פעולת שיווק ביטחוני ללא רישיון שיווק ביטחוני ושיבוש או הפרעה לחומר מחשב. כעת, כאמור, נראה כי הפרשה עומדת בפני סיום. מקור: Ynet (מאת גלעד מורג).