שופט הורה לאמזון למסור הקלטות ממכשיר 'אקו' בתיק רצח כפול

אולי יעניין אותך גם

שופט במדינת ניו-המפשייר בארה"ב הורה ל-Amazon למסור לרשויות יומיים של הקלטות של מכשיר Echo, וזאת במסגרת תיק רצח כפול. התובעים המדינתיים סבורים כי ההקלטות ממכשיר שנמצא בבית בעיר פרמינגטון, בו נרצחו שתי נשים בחודש ינואר 2017, עשויות לשפוך אור על זהותו של הרוצח. החוקרים תפסו את המכשיר עצמו בעת בדיקת זירת הרצח, אך ההקלטות עצמן שמורות על שרתי Amazon.

הצו למסירת ההקלטות מציין כי יש חשד סביר להאמין כי מכשיר ה-Echo כולל הקלטות שתיעדו את ההתקפה על הנרצחות. הצו מורה לאמזון, בנוסף, למסור לרשויות גם מידע אודות מכשירי טלפון שהתחברו להתקן הביתי בסמוך לרצח. נגד חשוד במעשה, תושב העיירה הסמוכה, הוגש כתב אישום המייחס לו שני סעיפי רצח מדרגה ראשונה, אך הוא מכחיש את המיוחס לו. מקור: TechCrunch (מאת זק וויטקר).

זה לא המקרה הראשון שראיות אלקטרוניות מסייעות במקרי רצח. לפני כשנה וחצי אמזון נענתה לבקשת רשויות החקירה במדינת ארקנסו למסור להן מידע שנאסף ממכשיר Echo במסגרת חקירת רצח. בחודש ינואר האחרון דיווחנו כי אפליקציית Apple Health סיפקה ראיה מכרעת במשפט רצח ואונס המתנהל בגרמניה. בחודש יולי 2017 בית משפט במדינת אוהיו שבארה"ב התיר לרשויות התביעה להשתמש בנתונים שנשלפו מקוצב לבו של נאשם בתור ראיה מפלילה השוללת את גרסתו לאירועים שבמוקד אישום בהצתה.