הולנד: הרשות להגנת הצרכן תוכל להורות על "הסרת" שמות מתחם

אולי יעניין אותך גם

החל מינואר 2020 תוכל הרשות ההולנדית להגנת הצרכן (ACM) להורות למרשם שמות המתחם ההולנדי (SIDN), או לרשמיו, "להסיר" שמות מתחם מהרשת. זו הפעם הראשונה בהולנד בה לרשות ממשלתית תהיה סמכות לעשות כך. השינוי נובע מחקיקה אירופית בתחום שיתוף הפעולה בין הרשויות המדינתיות להגנת הצרכן, שתיכנס לתוקפה באותו מועד. שיתוף הפעולה האירופי יחייב רשות להגנת צרכן במדינה אירופית לסייע לרעותה במקרים של פגיעה צרכנית.

הממשלה ההולנדית מנסחת חקיקה שנועדה להסדיר כיצד יפעל המנגנון. טיוטה של חקיקה זו, כתיקון לחוק הגנת הצרכן המקומי, הופצה לאחרונה להערות הציבור ומרשם שמות המתחם ההולנדי העביר את התייחסותו לנוסח. התיקון לחוק יאפשר לרשויות להורות על חסימתו או מחיקתו של שם מתחם וכן לרשום אותו על שמם.

המרשם ההולנדי אינו מתנגד לחקיקה המוצעת ומסכים כי ישנם מצבים בהם יש לאפשר, כמוצא אחרון, את מחיקתו או חסימתו של שם מתחם. המרשם אף סבור כי יש להפקיד את הכוח לעשות כן גם אצל רשויות נוספות, כגון התובע הכללי. המרשם תומך באיזונים הכלולים בניסוח הנוכחי, לפיהם צו הנוגע לשם מתחם יינתן רק לאחר בחינה של שופט ולאחר מתן זכות טיעון למרשם, אך מציע תיקונים שונים כדי להבטיח איזונים מתאימים ביישום הסמכות המדינתית. מקור: פוסט בבלוג של SIDN, מאת היועץ המשפטי של הארגון - Maarten Simon.