ישראל: הפרקליטות ביקשה לחסום פורום של צרכני שירותי מין

אולי יעניין אותך גם

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בת"א בקשות נוספות להסרה ולהגבלת גישה לאתרים העוסקים בפרסום שירותי זנות, מכוח חוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עבירות באמצעות אתר אינטרנט, התשע"ז-2017. החידוש הוא כי בנוסף לבקשה להגבלת הגישה לאתרים המפרסמים שירותי זנות, בקשת הפרקליטות התמקדה גם בפורום אינטרנטי בו נוהגים צרכני זנות לפרסם את "דעתם" על נשים המספקות שירותי מין בתשלום.

החוק, שנכנס לתוקף בחודש ספטמבר האחרון, קובע כי תובע מוסמך רשאי לפנות לבית משפט מחוזי, בבקשה להוצאת צווים להסרת אתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי פלטפורמות אירוח בישראל; לחסום גישה לאתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי שרתים בחו"ל; או להורות על סינון האתרים מתוצאות מנועי חיפוש.

הבקשות הראשונות שהגישה הפרקליטות נגעו כולן לאתרים העוסקים בפרסום שירותי זנות ופונים לקהל ישראלי. בקשות מאוחרות יותר התמקדו באתרים המפרסמים תכנים פדופיליים (בהחלטות קודמות שניתנו מכוח החוק ניתן לעיין כאן, כאן וכאן). הבקשות האחרונות נוגעות לאתר "סקס אדיר" ולאתרים נוספים המזוהים עמו: "ליפס", "סקס פור פרי", "ישראל-סקס 365" ו"סקסימו".

בנוסף, ביקשה הפרקליטות כי בית המשפט יורה על הגבלת הגישה לאתר "סקס פורום", בו מתנהל לכאורה פורום בו צרכני זנות מפרסמים את התרשמותם מנשים המספקות שירותי מין. בהודעות ה"התרשמות" של גולשי הפורום נכללה לכאורה התייחסות מחפיצה ומבזה לנשים המספקות שירותי מין בתשלום, תוך התייחסות למראה החיצוני, ל"כישוריהן" בתחום הזנות, ל"שמחת החיים" שהן הפגינו תוך כדי מעשה הזנות ועוד. כן נכללו בפורום תיאורים של איבריהן המוצנעים של הנשים. הפרקליטות רואה באתר זה כאתר המפרסם שירותי זנות, כיוון ש"חוות הדעת" נועדו להשפיע על ה"פופולריות" של אותן נשים.

בבקשות טענה הפרקליטות כי "חרף האמירות המיתממות המנסות להציג את אתרי האינטרנט כמפרסמי שירותים לגיטימיים, הרי שמהותם שונה, והם אינם אלא פלטפורמות לפרסום מתמשך של שירותי זנות". מקור: דבר ראשון (מאת ענת יורובסקי) וגלובס (מאת אלה לוי-וינריב).