ישראל: בית המשפט הורה לחסום 31 אתרי תוכן פדופילי

אולי יעניין אותך גם

שופט בית המשפט המחוזי בת"א, בני שגיא, הורה לאחרונה לספקיות הגישה לאינטרנט בישראל להגביל את הגישה ל-31 אתרי אינטרנט המפרסמים תכנים פדופיליים. את הבקשה להגבלת הגישה לאתרים הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, מכוח סעיף 2(א)(1) לחוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עבירות באמצעות אתר אינטרנט, התשע"ז-2017.

החוק, שנכנס לתוקף ב-26.9.2017, קובע כי תובע מוסמך רשאי לפנות לבית משפט מחוזי, בבקשה להוצאת צווים להסרת אתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי פלטפורמות אירוח בישראל; לחסום גישה לאתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי שרתים בחו"ל; או להורות על סינון האתרים מתוצאות מנועי חיפוש. הבקשות הראשונות שהגישה הפרקליטות נגעו כולן לאתרים העוסקים בפרסום שירותי זנות ופונים לקהל ישראלי. הבקשה הנוכחית התמקדה כאמור באתרים המפרסמים תכנים פדופיליים (עבירה לפי סעיף 214(ב) לחוק העונשין)

הפרקליטות, יחד עם משטרת ישראל, ובשיתוף פעולה עם האינטרפול, פעלה לאחרונה לאיסוף מידע בנוגע לאתרים המפרסמים תוכן פדופילי. מדובר באתרים "גלויים", החשופים לכל גולש מהארץ ומהעולם. כאמור, השופט שגיא נעתר לבקשת הפרקליטות להגבלת הגישה לאתרים, ללא הגבלת זמן ותוך שימוש בשיטה של חסימת DNS. במהלך הדיון בבקשה הוצגו תכנים המתפרסמים באתרים (תוכן פדופילי קיצוני הכולל תיעוד של יחסי מין מלאים עם קטינות וקטינים).

בהודעת משרד המשפטים נמסר כי הפרקליטות תפעל ביחד עם המערך הלאומי החדש להגנה על קטינים ברשת לצורך המשך פעילות להגבלת גישה לאתרים פדופיליים הפועלים מחוץ לישראל, זאת כמהלך משלים למהלכי חקירה פליליים והעמדה לדין של מי שמפרסמים תכנים פדופיליים ברשת, מי שמחזיקים או צורכים אותם. מקור: דוברות משרד המשפטים. לעיון בצו: בצ"א 39402-05-18 מדינת ישראל נ' מפעילי אתרי אינטרנט ואח' (ניתן ביום 30.5.2018).