ישראל: כתב אישום בפרשת ניהול פורומים למכירת פרטי אשראי

אולי יעניין אותך גם

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה אתמול (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד תושב חברון (33), בגין חלקו בפרשה רחבת היקף של ניהול פורומים לשיתוף ומכירה של פרטי כרטיסי אשראי גנובים. לפי האישום, הפורומים כללו כ-1,300,000 משתמשים מכל רחבי העולם, והובילו להונאות ענק בכרטיסי אשראי.

בין היתר נטען כי בפורומים פורסמו פרטים של מאות כרטיסי אשראי ישראליים, וכי המשתמשים באתר חייבו את הכרטיסים הישראליים בסכום של לפחות 1,000,000 ש"ח (וניסו לחייב בעוד לפחות 5,000,000 ש"ח). העבירות בהן מואשם הנאשם הינן: הונאה בכרטיסי חיוב בנסיבות מחמירות (ריבוי עבירות), קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מתן אמצעים לביצוע פשע, עבירות על חוק המחשבים והלבנת הון בהיקף של למעלה מ-1,000 ביטקוין (BTC).

אישום נוסף מייחס לנאשם עבירות של הונאה כלפי משתמשי הפורומים, לאחר שנטען כי נהג להציע במרמה למכירה מכשירי טלפון סלולאריים במחירים מוזלים. לכאורה, מרגע שמשתמש היה מעביר לידיו של הנאשם את התמורה, היה הנאשם חוסם את המשתמש מהאתר ונוטל את כספו מבלי לספק תמורה. לאחר מכן היה מפרסם הודעה, כביכול בשמו של המשתמש המרומה, שבה הוא מודה לנאשם על אספקת הטלפון הנייד המוזל.

עוד נטען כי הנאשם דרש כי כל התשלומים יתבצעו באמצעות ביטקוין וכי הנאשם פעל באופן עקבי להסוואת זהותו באמצעים טכנולוגיים, ביצע העברות כספיות רבות בין ארנקי ביטקוין לצורך טשטוש עקבותיו, השתמש בשירותי מיסוך מקוונים להרחקתו מחשבונותיו השוני, וכן רשם חלקים מהרכוש שבבעלותו על שמם של קרובי משפחתו. 

הפרקליטות מייחסת לנאשם הלבנת הון בהיקף של לפחות 1,071 ביטקוין ששוויים, נכון לאתמול, הוערך בסכום של כ-31,000,000 ש"ח. במהלך החקירה, בצעד תקדימי, נתפס ארנק ביטקוין של הנאשם והועבר הסכום שנמצא בו לארנק ביטקוין משטרתי. בכוונת הפרקליטות לחלט את כל תכולת ארנקי הביטקוין של הנאשם, אם וכאשר יורשע בדין. מקור: דוברות משרד המשפטים.