ארה"ב: ה-FTC ממשיכה באכיפה נמרצת של פרטיות ילדים ברשת

אולי יעניין אותך גם

נציבות הסחר הפדרלי בארצות-הברית (ה-FTC) הטילה על חברה אמריקאית מנבאדה העוסקת בקידום כשרונות בתעשיית הבידור קנס בסכום של חצי מיליון דולר על הפרת הוראות החוק הפדרלי להגנה על פרטיותם של ילדים באינטרנט (Children's Online Privacy Protection Act - COPPA). הקנס הוטל במסגרת הסכם פשרה שהנציבות חתמה עליו עם החברה, לאחר שהאשימה אותה כי היא אספה ביודעין מידע מ-100,000 ילדים ויותר שביקשו להירשם לשירותיה, מבלי לקבל מראש את הסכמת הוריהם לאיסוף המידע כנדרש לפי החוק.

החברה היוותה מוקד משיכה הן לילדים והן למבוגרים שרצו לקדם את סיכוייהם להצליח בעולם השואו-ביז. היא אפשרה לילדים להרשם ולהקים פרופיל מקוון. בעת הקמת הפרופיל, הנרשם נדרש לציין את תאריך לידתו ועל בסיס נתונים אלו הואשמה החברה באיסוף מאסיבי של מידע מילדים שהחברה ידעה שהם קטינים מתחת לגיל 13.

החברה הסכימה גם למחוק את המידע שצברה עד כה על קטינים מתחת לגיל 13 ולהנהיג אמצעים לציות לחקיקה הפדרלית על פרטיות ילדים. בנוסף, עם תשלום מחצית מהקנס על-ידי החברה, יתר הקנס יוקפא. הסדר הפשרה טעון אישור של בית המשפט הפדרלי. מקור: הודעה לעיתונות של נציבות הסחר הפדרלית.