ארה"ב: מתי שימוש באתר בניגוד לתנאיו מהווה חדירה אסורה לשרת?

אולי יעניין אותך גם

נטילת תכנים מאתר באמצעות טכניקה ממוחשבת (כגון Scraping או Crawling) שנאסרה על-ידי תנאי השימוש של האתר, בשעה שעצם נטילת התכנים מותרת באופן כללי בתנאי השימוש - נטילה כזו לא מהווה חדירה אסורה למחשב לפי חוק המחשבים המדינתי בקליפורניה ומקבילו במדינת נבאדה - כך פסק בית המשפט הפדרלי לערעורים בחוף המערבי (9th Circuit). ההחלטה ניתנה במסגרת סכסוך בין אורקל לבין חברה המעניקה שירותי תמיכה למוצרי אורקל. חברת התמיכה השתמשה בכלים אוטומטיים להורדת תוכנות מאתר אורקל. תנאי השימוש באתר אורקל אוסרים על שימוש בכלים אוטומטיים כאלה, אך האתר מאפשר באופן כללי לגולשים להוריד תוכנות שזמינות בו.

החלטת בית המשפט ממשיכה את פיתוח הפסיקה האמריקאית הנוגעת לחדירה אסורה לחומר מחשב. לפני כשנה וחצי קבע אותו בית משפט לערעורים כי כאשר הנתבע מקבל מכתב ההתראה מהתובע המורה לו לחדול מפעילותו, ההרשאה הכללית שהיתה לנתבע להשתמש באתר נשללת, ובהעדר הרשאה, המשך הגישה לשרתים מהווה הפרה של חוק המחשבים הפדרלי וחוק המחשבים המדינתי בקליפורניה. ההחלטה הטריה של בית המשפט לערעורים מציינת כי היא עולה בקנה אחד עם ההחלטה מלפני כשנה וחצי.

law.co.il מעיר כי יש בהחלטת בית המשפט לערעורים רמז דק כי פרשנות דומה עשויה לחול גם ביחס לחוק המחשבים הפדרלי בארה"ב (Computer Fraud and Abuse Act - CFAA), כך שעילות תביעה מכוח החוק הפדרלי לא יתגבשו במקרים בהם טכניקת הנטילה נאסרה בעוד שעצם הנטילה הותרה באופן כללי. בהקשר זה עומד בפני בית המשפט לערעורים בחוף המערבי ערעור של לינדקאין על החלטה של ערכאה דיונית שהתירה לחברת סטארט-אפ להפעיל כלי scraping לאיסוף מידע גלוי מחשבונות משתמשים בלינקדאין. באותו מקרה לינקדאין שלחה מראש לנתבעת מכתב התראה הדורש ממנה לחדול מאיסוף מידע. אם לשפוט לפי ההחלטה הטריה של בית המשפט לערעורים, המרמזת כי מכתב התראה שולל את החירות לגשת לאתר, גוברים סיכוייה של לינקדאין לזכות בערעור.