אירופה דורשת מחברות אינטרנט לעשות יותר למניעת תכנים קיצוניים

אולי יעניין אותך גם

חברות אינטרנט כמו פייסבוק, יוטיוב וטוויטר צריכות לעשות יותר כדי לעקור מהשורש תכנים קיצוניים המשגשגים ברשתות החברתיות, כך לפי דרישת הנציבות האירופית. על אף שהחברות משקיעות משאבים רבים מבעבר להסרת תוכן קיצוני ומסית, נציב הביטחון האירופי (EU security commissioner) דורש מהן להגביר את מאמציהן . נציב הביטחון, ג'וליאן קינג, נשא דברים במפגש של "פורום האינטרנט האירופי" המורכב מחברות הטכנולוגיה, הנציבות האירופית, גורמי אכיפת החוק באירופה ונציגי מדינות האיחוד.

בפורום הוצגה תכנית המעודדת חברות אינטרנט להסיר פרסומים מסיתים- חדשים כמו גם ישנים - ולפתח פתרונות לזיהוי והסרה של תוכן קיצוני תוך שעתיים בלבד מרגע שהועלה, וזאת מבלי לפגוע בזכויות אדם (כחופש הביטוי מן הסתם). הנציבות האירופאית מסרה לחברות האינטרנט כי אם בשנה הבאה לא תהיה תקדמות במניעת תוכן מסית, האיחוד יפעל לקידום חקיקה בנושא, בדומה לחקיקה שתכנס לתוקף בינואר הקרוב בגרמניה

פייסבוק, גוגל, טוויטר ומיקרוסופט החלו לאחרונה בשיתוף פעולה, במסגרתו הקימו צוות עבודה בינלאומי משותף שפועל להסרת תוכן התומך בטרור מהרשתות החברתיות. עד עתה הניב שיתוף הפעולה יותר מ-40,000 "חתימות" המאפשרות הסרה אוטומטית ומהירה של תוכן קיצוני ומסית ברשתות החברתיות. מקור: רויטרס (מאת: ג'וליה פיורטי ולילי קוסאק)