אירופה: מותגי יוקרה רשאים להטיל הגבלות על הפצת מוצריהם ברשת

אולי יעניין אותך גם

דיני ההגבלים העסקיים באירופה מאפשרים למותגי יוקרה לאסור על המפיצים הרשמיים שלהם למכור את מוצרי היוקרה באמצעות אתרי סחר מקוונים כגון איביי ואמזון אם מטרת האיסור היא לשמר באופן לגיטימי את המוניטין היוקרתי של המותג ובמידה והאיסור מוטל באופן אחיד, מידתי וללא הפליה - כך פסק בית המשפט האירופי (Court of Justice of the European Union - CJEU).

הסכוך שהובא לפתחו של בית המשפט האירופי עסק ביצרן מוצרי הקוסמיטיקה האמריקאי Coty שאסר על מפיץ גרמני לשווק את המוצרים באמצעות אמזון. בפסק הדין, הסביר בית המשפט האירופי, בין היתר, כי "מכירת מוצרי יוקרה באמצעות פלטפורמות מקוונות שאינן שייכות לרשת הפצה סלקטיבית של אותם מוצרי יוקרה ושלגביהם היצרן לא יכול לבדוק את התנאים בהם המוצרים נמכרים, טומנת בחובה סיכון לפגיעה בדמות המקוונת של המוצרים באופן שעלול לפגוע ביוקרתיות המותג ובדרך זו גם בעצם טבעם של המוצרים".

בין האלמנטים שלדעת בית המשפט מעידים על מידתיות האיסור - האפשרות שיש למפיץ לשווק את המוצרים באמצעות אתר האינטרנט שלו-עצמו. בדיקה של נציבות האיחוד האירופי העלתה שערוץ זה הוא בפועל הערוץ העיקרי להפצה מקוונת, ולא הפצה באמצעות אתרי זירות סחר כגון Amazon marketplace. מקור: Out-law.com.