ישראל: כתב אישום נגד "מיזם" לביצוע מתקפות מניעת שירות

אולי יעניין אותך גם

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום לביהמ"ש השלום בכפ"ס כתב אישום נגד שני צעירים כבני 19, וזאת בגין ניהול והקמה של מיזם עברייני לביצוע מתקפות מניעת שירות (DDoS). בכתב האישום נטען כי הנאשמים תקפו, בעשרות אלפי הזדמנויות שונות, שרתים ברחבי העולם וגרמו נזקים כלכליים בהיקף ניכר. שני הנאשמים, שהיו קטינים בעת ביצוע העבירות, נאשמים בעבירות של קשירת קשר לביצוע לפשע, קשירת קשר לביצוע עוון, פעולות אסורות בתוכנה, שיבוש או הפרעה למחשב או לחומר מחשב, אחסון או הפצת מידע כוזב, החזקת פרסום תועבה ובו דמותו של קטין ושיבוש מהלכי משפט.

בכתב האישום נטען כי הנאשמים הקימו מיזם עברייני שהציע, תמורת תשלום, מתקפות סייבר מסוג DDoS (מתקפה מסונכרנת שנועדה להשבית מערכת מחשב או אתר על-ידי יצירת עומס חריג על השרתים עד כדי קריסתם). הנאשמים שיווקו את "המיזם" ללקוחות פוטנציאליים באמצעות פרסום באינטרנט, ברשתות חברתיות ובפורומים מקצועיים שונים. הנאשמים השתמשו בחברת קש לרישום המיזם ובמטבעות וירטואליים על מנת להסוות את קשריהם עם המיזם ואת מקור הכספים שהרוויחו.

לאלו ששכרו את שירותי הנאשמים ניתנה אפשרות לבחור ב"חבילת תקיפה" מתוך סוגי חבילות שונות, כאשר החבילות סווגו לפי משך כל מתקפה בשניות, מספר המתקפות שניתן לבצע בו-זמנית ועוצמת המתקפה בג'יגה לשנייה (Gbps). מחירי ה"חבילות" נעו מ-19.99 עד 499.99 דולר. בדרך זו בוצעו, לכל הפחות, כ-2 מיליון מתקפות DDoS אשר התבטאו ביצירת עומס משמעותי על שרת היעד המותקף, באמצעות האינטרנט, עד כדי מניעת גישה אל שרת היעד, הפסקת פעולתו ואף קריסתו.

בדרך זו, גרפו הנאשמים לכיסם סכום מינימלי של 613 אלף דולר. בנוסף, הנאשמים הפעילו האקרים מרחבי העולם שייתנו תמיכה ללקוחות המיזם ובתמורה לשירותם איפשרו הנאשמים להאקרים להשתמש ביכולות התקיפה של המיזם ללא תשלום, ולבצע מתקפות משמעותיות על שרתים בחו"ל. בנוסף, סייעו הנאשמים להפעלת שירותי התקיפה של קבוצות ההאקרים הבינלאומיות Lizard Squad ו-PoodleCorp. בנוסף, בחומרי המחשב שנתפסו אצל הנאשמים אותרו תמונות וסרטונים המכילים תכנים פדופיליים.

כתב האישום הוגש לאחר ניהול חקירה בינלאומית מקיפה בידי חוקרי מחלק הסייבר של מחוז הצפון במשטרת ישראל, בשיתוף גופי חקירה שונים במדינות נוספות בעולם - ארה"ב, בריטניה, הולנד ושבדיה, בחסות ארגון היורופול ובסיוע המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. החקירה הניבה מעצרים של מספר חשודים בחו"ל, שחברו לנאשמים דרך קהילות מקוונות של האקרים והפעילו שירותי תקיפה דומים, אשר התבססו על יכולות התקיפה שנוצרו ושוכללו על-ידי הנאשמים. מקור: משרד המשפטים - אגף דוברות, הסברה ותקשורת.