פריצת ענק לאתר מסחר בבורסה של בנק ירושלים

אולי יעניין אותך גם

מידע רגיש על עשרות אלפי לקוחות בנקים בישראל נגנב והועלה לאתרים המשמשים פושעי סייבר, לאחר שאתר "מסחר בבורסה - ירושלים ברוקראז'" שבבעלות בנק ירושלים נפרץ בתחילת 2016 בידי האקרים של AnonGhost - כך דווח השבוע ידיעות אחרונות במוסף ממון (הכתב שגיא כהן). בין המידע שנגנב והופץ: שמות, מספרי חשבון בנק, כתובות, תאריכי לידה, מספרי תעודת זהות ויומן פעולות המסחר בני"ע.

בעקבות האירוע החמור, הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) במשרד המשפטים ביצעה הליך פיקוח בבנק ירושלים ומצאה כי הבנק כשל ביישום אמצעי אבטחה נאותים "במידה ראויה למניעת התקפת השרתים והתשתיות האפליקטיביות שלו המכילים מידע אישי". עקב כך קבעה רמו"ט כי הבנק הפר את הוראות חוק הגנת הפרטיות. רמו"ט סגרה את הליך הפיקוח לאחר ששוכנעה כי הבנק פעל כנדרש לתיקון הליקויים. 

הבנק מסר בתגובה כי האתר שנפרץ פעל בנפרד מהאתר המרכזי של הבנק והדגיש כי באתר שנפרץ לא ניתן היה לבצע פעולות. הבנק מסר עוד כי אתר המסחר הורד מהרשת ולדבריו "לא נגרם כל נזק". ברמו"ט, לעומת זאת, מסרו כי המידע שנגנב יכול "לשמש לגניבת זהות, הונאות כלכליות ופגיעות אחרות", וכי זו "הדלפה משמעותית מבחינת פגיעה בפרטיות".