טרגט תשלם מיליונים לרשויות בארה"ב בפשרה על פירצת אבטחה

אולי יעניין אותך גם

רשת הקמעונאות האמריקאית Target הסכימה לשלם 18.5 מיליון דולר בפשרה לסיום הליכי האכיפה שנקטו נגדה תובעים מדינתיים ב-47 מדינות בארה"ב. סכום הפשרה יחולק בין המדינות בעיקר לאור גודלן היחסי מבחינת אוכלוסיה: ניו-יורק לדוגמה צפויה לקבל כ-635,000 דולר בעוד שקליפורניה צפויה לקבל 1.4 מיליון דולר. כחלק מהסדר הפשרה החברה התחייבה גם להדק את אבטחת המידע אצלה, להפריד בין מאגר פרטי כרטיסי האשראי לבין יתר מאגריה ולעבור בדיקות אבטחת מידע על-ידי גורם חיצוני.

פירצת אבטחת המידע המהדהדת בחברה נתגלתה בשנת 2013. במסגרת אותה פירצה הודיעה החברה על זליגת פרטיהם של 40 מיליון כרטיסי אשראי לפחות, ששימשו לרכישות שביצעו לקוחות, לצד פרטיהם האישיים של כ-110 מיליון מלקוחות הרשת (לרבות כתובות דוא"ל ומספרי טלפון). הבנקים וחברות האשראי טענו כי נגרמו להם נזקים כספיים כבדים, לאחר שנדרשו לפצות את לקוחותיהם שדיווחו על חיובים כוזבים וכן לצורך הנפקת כרטיסי אשראי חדשים.

במהלך השנים התמודדה טרגט עם מספר הליכים משפטיים הקשורים לאירוע האבטחה והוצאותיה בהתמודדות עם ההליכים המשפטיים עלו על 200 מיליון דולר. החברה התפשרה בהליך שניהלו נגדה בנקים וחברות אשראי בו הסכימה לשלם כ-40 מיליון דולר. היא גם התמודדה עם תביעה נגזרת שהגישו בעלי המניות בחברה נגד ההנהלה. מקור: הניו-יורק טיימס (מאת: רייצ'ל אברמס).