ארה"ב: נדחתה תביעת משפחות קורבנות הטרור נגד פייסבוק

אולי יעניין אותך גם

ניצחון לפייסבוק בשתי תביעות שהוגשו בשם קורבנות פיגועי טרור ומשפחותיהם שביקשו לטעון כי הרשת החברתית סייעה לקבוצות טרור, ביניהן חמאס, בכך שהעניקה להם שירותים להפצת תכנים מסיתים. ביהמ"ש קיבל את בקשת פייסבוק לדחיית התביעה על הסף, וקבע כי הרשת החברתית, כמו ספקיות תוכן נוספות, נהנית מחסינות מפני אחריות משפטית על תוכן פוגעני ולא חוקי שמקורו בצדדים שלישיים.

השופט קבע בפסק דינו כי ניסיון התובעים לייצר הבחנה דקה בין פיקוח על תוכן לבין פיקוח על חשבונות משתמשים - דינו להידחות. ביהמ"ש נימק וקבע כי החלטותיה של פייסבוק לגבי מי רשאי להשתמש בפלטפורמה קשורות באופן אינהרנטי להחלטותיה לגבי התוכן שניתן לפרסם בפלטפורמה. בתגובה להחלטה זו של ביהמ"ש מסרה התביעה כי בכוונתה לערער על ההחלטה. התביעה איננה טוענת כנגד התוכן המסית, אלא כנגד הענקת שירותי תקשורת לקבוצות טרור, הנחשב סיוע לטרור, דבר שאסור לפי חוק המלחמה בטרור בארצות הברית (Anti-Terrorism Act).

התביעות נגד פייסבוק הן חלק מגל תביעות שבמסגרתן נבחנת השאלה האם קורבנות פיגועי טרור ומשפחותיהם יכולות להאשים רשתות חברתיות בכך שהן מאפשרות לגורמים קיצוניים ואלימים להשתמש בפלטפורמות התוכן שבבעלותן לצורך גיוס תומכים. מקור: בלומברג (מאת: פטרישיה הרטדו)