ארה"ב: אתר היכרויות לא אחראי למנוי שתקף מנויה אחרת

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי במדינת נבדה בארה"ב דחה תביעה נגד אתר היכרויות שדרשה להטיל על האתר אחריות בשל תקיפה של אישה שבוצעה על ידי משתמש שפגשה באמצעות האתר לאחר סיום הקשר ביניהם. החלטת בית המשפט קובעת כי לאתר ההיכרויות אין חובה להזהיר את המשתמשת מפני התוקף.

בשלב מוקדם יותר בהליך דחה בית המשפט את טענותיה של התובעת בהתבסס על החסינות שמקנה חוק המהוגנות בתקשורת הפדרלי בארה"ב (Communications Decency Act). החוק קובע כי אין להטיל על ספקי שירותי מחשב אינטראקטיביים (כדוגמת אתר היכרויות) אחריות בקשר לתוכן שמקורו בגולשים או משתמשים. התובעת ערערה על ההחלטה. בית משפט פדרלי לערעורים אישר את מרבית הקביעות בפסק הדין של בית המשפט המחוזי, אך החזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי לצורך בחינת האפשרות שהחסינות לא מונעת תביעות בשל הפרת החובה בדיני הנזיקין להזהיר אדם מפני סכנה. זאת, על יסוד החלטה משנה שעברה של בית המשפט הפדרלי לערעורים שלפיה החסינות בחוק המהוגנות בתקשורת הפדרלי לא בהכרח מונעת תביעות רשלנות בשל הפרת חובה זו.

בדיון החוזר טענה התובעת כי למרות שהאתר קיבל בעבר תלונות על הטרדות ואיומים שביצע התוקף, האתר לא סגר את חשבונו. בכך טענה התובעת כי האתר הפר את חובתו הנזיקית להזהיר אותה מפני הסכנה שנשקפת מהתוקף. בית המשפט הפדרלי המחוזי דחה כאמור את טענתה בשנית וקבע כי טיב היחסים המשפטיים בינה כמנויה לבין האתר לא מקימים חובת זהירות. בית המשפט הוסיף וקבע כי ממילא התקיפה התרחשה מספר חודשים אחרי שהיא והתוקף סיימו את הקשר ביניהם, מה שמצביע על כך שהאתר נחשב לגורם נפרד לחלוטין מאירוע התקיפה. מקור: Law360 (אתר למנויים) (מאת: שיינה פוזס).