גוגל חויבה למסור לאף.בי.איי מיילים שמחוץ לארה״ב

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי בארה"ב הורה לגוגל לקיים את הוראותיו של צו חיפוש של הבולשת הפדרלית (ה-FBI), המורה לחברה למסור ל-FBI הודעות דוא"ל המאוחסנות מחוץ לגבולות המדינה. צו החיפוש ניתן במסגרת חקירה של פרשת הונאה מקומית בארה"ב. השופט תומאס רויטר, מבית המשפט בפילדלפיה, קבע כי העברת הודעות הדוא"ל מהשרתים הזרים עליהן הן שמורות, כדי שסוכני הבולשת יוכלו לבחון אותן באופן מקומי, אינה מהווה "תפיסה". 

ההחלטה עומדת לכאורה בניגוד לפסיקת ביהמ"ש הפדרלי לערעורים בניו-יורק (ה-2nd Circuit) מחודש יולי האחרון, שקבע שלרשויות האכיפה ולבתי המשפט בארה"ב אין סמכות לצוות על מיקרוספט למסור תכתובות דואר אלקטרוני של מנויי החברה השמורות בשרתים מחוץ לגבולות ארצות-הברית (וזאת במסגרת ערעור על החלטת הערכאה הדיונית בניו-יורק, שציוותה על מיקרוסופט להמציא לרשויות האכיפה הפדרליות תכתובות דוא"ל השייכות לחשבון שמוחזק בשרתי החברה בדבלין, אירלנד, של מנוי החשוד בסחר בסמים). החלטה זו אושרה לאחרונה (ביום 24.1.2017) פעם נוספת על-ידי אותו בית משפט לערעורים, כאשר בחלוקת קולות של 4 מול 4 שופטים, החליט ביהמ"ש לערעורים שלא לשמוע פעם נוספת טיעונים מטעם משרד המשפטים בנושא. 

במקרה הנוכחי, השופט רויטר נימק את החלטתו בכך שאין "הפרעה משמעותית" ביחס לאינטרסים הקנייניים של בעל החשבון ביחס למידע המבוקש. בית המשפט הוסיף כי ככל ומתקיימת פגיעה בפרטיות, הרי שזו מתקיימת בעת הגילוי בארה"ב, ולא בעת העברת המידע עצמו למדינה. בתגובה להחלטה, גוגל מסרה כי היא חורגת מהתקדים שנקבע בעניין מיקרוסופט וכי בכוונת החברה לערער עליה ולהמשיך להילחם בצווים חוצי גבולות. מקור: TechCrunch (מאת נטאשה לומאס).