ניצחון למיקרוסופט: לא חייבת לציית לצו למסירת מידע מהענן

אולי יעניין אותך גם

לרשויות האכיפה ולבתי המשפט בארצות-הברית אין סמכות לצוות על מיקרוספט למסור תכתובות דואר אלקטרוני של מנויי החברה השמורות בשרתים מחוץ לגבולות ארצות-הברית - כך פסק בית המשפט הפדרלי לערעורים בניו-יורק (ה-2nd Circuit) במסגרת ההליך המשפטי שמתנהל בשנים האחרונות בין הממשל האמריקאי לענקית האינטרנט.

כזכור, ב-2014 הערכאה הדיונית בניו-יורק ציוותה על מיקרוסופט להמציא לרשויות האכיפה הפדרליות תכתובות דואר אלקטרוני השייכות לחשבון שמוחזק בשרתי החברה בדבלין, אירלנד, של מנוי החשוד בסחר בסמים. בית המשפט הפדרלי המחוזי דחה אז את טענת מיקרוסופט שלפיה הממשל אינו רשאי לדרוש מחברה אמריקאית לערוך חיפוש ותפיסה חוץ-טריטוריאליים. החברה סירבה לציית לצו ופתחה במאבק משפטי שאליו הצטרפו לצידה ענקיות טלקום ואינטרנט בהן אפל, אמזון, אי-ביי, סיילספורס, ורייזון, AT&T, ארגוני זכויות דיגיטליות בארה"ב, חבר בפרלמנט האירופי וגם ממשלת אירלנד שטענה כי על בתי המשפט בארה"ב לכבד את ריבונותה ולא להושיט אליה זרוע שיפוטית חוץ-טריטוריאלית.

אתמול פסק בית המשפט הפדרלי לערעורים כי לא ניתן לקבל את עמדת הממשל האמריקאי, שלפיה יש לפרש את המונח "צו שיפוטי" לפי החוק הפדרלי על תקשורת מאוחסנת (Stored Communications Act) כמחייב ספק שירותים לשלוף חומרים המצויים מחוץ לגבולות ארה"ב. הטעם, לפי בית המשפט, הוא קיומה של הנחה פרשנית שלפיה בהעדר אינדיקציה מפורשת אחרת בחקיקה, יש לצאת מנקודת הנחה שהמחוקק לא התכוון להחיל את הדין באופן חוץ-טריטוריאלי. בית המשפט גם פסק על בטלות הצו שהערכאה הדיונית הוציאה בשעתה נגד מיקרוסופט על ביזיון בית המשפט בשל סירוב החברה לציית לצו.

מייקרוסופט הביעה כמובן שביעות רצון גדולה מפסק הדין. מקור: TechCrunch (מאת: קייט קונגר).