האם יאהו סרקה בסתר מיילים לבקשת הממשל האמריקאי?

אולי יעניין אותך גם

ענקית האינטרנט יאהו צייתה לדרישה מסווגת של הסוכנות האמריקאית לביטחון לאומי (NSA) והבולשת הפדרלית (ה-FBI) ופיתחה מערכת מסווגת שאפשרה לחברה לסרוק בזמן אמת הודעות דוא"ל שנשלחו לכל משתמשיה על מנת לאתר סממנים ייחודיים של ארגוני טרור - כך חשפו שלושה עובדים לשעבר של החברה. מומחים מציינים כי ככל הידוע זו הפעם הראשונה שבה חברה מתבקשת לסרוק בזמן אמת את כל הודעות האימייל הנכנסות ולפתח תוכנה מיוחדת לשם כך. הדיווח מגלה שיאהו ככל הנראה הסבה את המערכות הקיימות של החברה המיועדות לחסימת חומרי פדופיליה, לכלי לאיתור המידע המבוקש.
 
גורמים בארה"ב תוקפים את יאהו על כך שהחברה העדיפה שלא להתנגד לדרישה שהופנתה אליה, בשונה למשל מהבחירה של אפל מוקדם יותר השנה להיאבק בדרישת ה-FBI  לחייב את החברה לסייע בפריצת האייפון של המחבל מסן-ברנרדינו. ארגוני זכויות אדם ואף סנאטורים קראו לממשל האמריקני לחשוף את הדרישה המסווגת שמסרו ליאהו רשויות המודיעין.
 
ענקיות אינטרנט אחרות, בהן אפל, טוויטר, גוגל, פייסבוק ומייקרוסופט מיהרו להרחיק עצמן מהפרשה החדשה והודיעו כי לא קיבלו בקשות דומות. הן גם הביעו ביקורת מרומזת נגד יאהו, כשציינו כי הן היו מתנגדות לבקשות כאלה לו היו נמסרות להן. 

פרשה זו מתפרסמת זמן קצר לאחר שיאהו נאלצה להודות שפריצה גדולה הובילה לדליפת מידע אישי מחשבונות משתמש של מאות מיליוני איש, ובעיצומו של מו"מ על מכירת נכסי האינטרנט שלה לענקית התקשורת וורייזון בעסקה בשווי 4.8 מיליארד דולר. כעת, התמורה שתקבל יאהו על המכירה עלולה להצטמק נוכח החשיפות האחרונות על החברה. מקורות: רויטרס (מאת: ג'וסף מאן וג'ון וולקוט) וכלכליסט (מאת: עומר כביר).