אפל: 'הדרישה שנסייע לפרוץ לאייפון לא חוקתית'

אולי יעניין אותך גם

דרישת הממשל מאפל לסייע לחוקרי הבולשת הפדרלית לפרוץ לאייפון ששימש את המחבל בפיגוע בסן-ברנרדינו אינה חוקתית – כך טוענת אפל בכתב התשובה שהגישה לבית המשפט בתגובה לצו המחייב אותה לסייע לממשל. כתב הטענות שהגישה אפל מסביר כי הממשל מבקש לעצמו "סמכות מסוכנת שהקונגרס והעם האמריקאי סרבו להעניק לו: היכולת לכפות על חברות כמו אפל לחתור תחת האינטרסים הבסיסיים לפרטיות ואבטחת מידע של מאות מיליוני אנשים ברחבי הגלובוס".
 
לטענת אפל, הצו שיפוטי המחייב אותה לסייע לממשל פוגע בתיקון הראשון לחוקה האמריקאית המעגן את הזכות החוקתית לחופש הביטוי. זאת, משום שקוד התוכנה שמשמש את אפל בהצפנה והגנה על האייפון נחשב לביטוי מוגן לפי ההלכות המשפטיות הקיימות בארצות-הברית. אפל גם טוענת כי הצו פוגע בתיקון החמישי לחוקה, המעגן את הזכות להליך משפטי הוגן (due process of law), ומסבירה כי לא קיימת הלכה משפטית המאפשרת לכפות על גורם פרטי כמו אפל לשמש כזרוע-ארוכה של הממשל לביצוע חקירה פלילית.
 
פייסבוק, טוויטר ומיקרוסופט הודיעו כי הן מצטרפות לטענות אפל ויגישו את עמדתן לבית המשפט. מנכ"ל אפל כבר הודיע כי יהיה מוכן להגיע עד לבית המשפט העליון בעניין הזה. מקור: הגרדיאן (מאת: דני ידרון, ספנסר אקרמן וסם תילמן).