אירופה מקדמת רפורמה מקיפה לניצול זכויות יוצרים ברשת

אולי יעניין אותך גם

נציבות האיחוד האירופי פרסמה אתמול טיוטת חקיקה שנועדה לקדם רפורמה מקיפה באופן שבו תכנים מוגנים בזכויות יוצרים מנוצלים על-גבי הרשת. מדובר בחבילת חקיקה מרחיקת לכת שמורכבת ממספר רבדים:
  • דירקטיבה על זכויות יוצרים בשוק הדיגיטלי האירופי, שנועדה להקל על קבלת רשיונות לניצול הן של תכנים אודיו-ויזואליים והן של תכנים ישנים שהשוק כבר אינו מציע רשיונות עבורם. הדירקטיבה גם תרחיב את ההיתרים לניצול יצירות לצורכי חינוך ולימוד, כריית מידע ומחקר ותסייע להבטיח תמלוגים הולמים לבעלי תכנים שיצירותיהם מנוצלות ברשת. הדירקטיבה, בין היתר, תחייב אתרי תוכן (כדוגמת יו-טיוב) לנקוט אמצעים "נאותים ומידתיים" להגנה על זכויות יוצרים בתכנים שנטענים אליהם, למשל באמצעות יישום טכנולוגיות לזיהוי תכנים מוגנים. היא גם תעניק למו"לים של אתרי חדשות ומגזינים זכויות חדשות שיאפשרו להם לגבות תמלוגים על שימוש חוזר בתכנים שלהם ברחבי הרשת, למשל על-ידי אגרגטורים של חדשות כגון Google News;
  • תקנות אירופיות להסדרת שידורים מקוונים של תכני טלויוזיה ורדיו בכל מדינות האיחוד האירופי;
  • דירקטיבה להנגשת יצירות לבעלי מוגבלויות לצד תקנות נלוות על החלפת עותקים מותאמי-נגישות של יצירות בין מדינות האיחוד האירופי למדינות אחרות החתומות על האמנה הבינלאומית להנגשת יצירות לבעלי מוגבלויות.
מקור: הודעה לעיתונות של נציבות האיחוד האירופי.