אישום - פרץ למאות חשבונות של דוגמניות ושחקניות

אולי יעניין אותך גם

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום כתב אישום חמור נגד ע. ארובס (42), המואשם בעבירות רבות של חדירה למחשב ופגיעה בפרטיות, וכן ניסיון לעבור עבירות אלה. כתב האישום מייחס לארובס פריצה לכאורה ליותר מ-350 חשבונות גיבוי ואחסון קבצים ב"ענן" וכן לחשבונות דוא"ל של מאות נשים ישראליות שונות. חלק ניכר מהקורבנות מוכרות בציבור לאור עיסוקן בדוגמנות, משחק, מוזיקה ועוד.

לפי כתב האישום, הנאשם ביצע את העבירות המיוחסות לו החל משנת 2009 ועד למעצרו בחודש יולי השנה. הוא הוריד אל מחשבו האישי את התכנים מהחשבונות אליהם פרץ ולאחר מכן מיין ואיתר תמונות וסרטונים אינטימיים של קורבנותיו. הנאשם החזיק אלפי תמונות וסרטים אינטימיים בתיקיות מסודרות שניהל לצורך כך, על-מנת לצפות בתכנים לשם סיפוקו המיני. נטען כי ארובס פרץ לחשבונות כאמור בדרך של הקלדת סיסמאות אפשריות שונות בכל פעם, בהתבסס על מידע שאגר על קורבנותיו, כגון מספרי טלפון, תאריכי לידה, מספרי ת.ז., כינויים, שמות, ושמות חיות המחמד של הקורבנות.  

לצורך כך, עקב הנאשם אחר הפעילות המקוונת של קורבנותיו ודלה פרטים אישיים עליהן, שאיפשרו לו לנחש את הסיסמאות לחשבונות הדוא"ל והענן שלהן. מידע נוסף אסף הנאשם ממאגר לא חוקי של מרשם האוכלוסין (תוכנת "אגרון" הידועה לשמצה). בין השירותים שנפרצו ניתן למנות את שירות iCloud של Apple, שירותי האחסון של Google, Microsoft ו- Dropbox וכן חשבונות דוא"ל בוואלה ו- Yahoo.

אחת למספר ימים שב הנאשם וחדר פעמים נוספות לחשבונות אליהם הצליח לפרוץ, על-מנת לבדוק את נוספו לחשבונות אלה תכנים אינטימיים חדשים. המידע שאיתר הנאשם בחשבונות הפרוצים שימש אותו לצורך פריצה לחשבונות נוספים של אותן קורבנות. במקביל להגשת כתב האישום, הוגשה בקשה למעצרו של ארובס עד לתום ההליכים נגדו וכן בקשה לאיסור שמות הנפגעות או כל פרט מזהה אודותן. מקור: אגף דוברות, הסברה ותקשורת במשרד המשפטים.