18 חודשי מאסר לנאשם שפרסם קישורים לתוכנת האגרון

אולי יעניין אותך גם

18 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 100,000 ש"ח, זהו העונש שגזר ביהמ"ש השלום בתל-אביב על מאיר ליוור, אחד מנאשמי פרשת גזילת והפצת מרשם האוכלוסין, הידועה גם בכינוי "פרשת אגרון". ליוור הודה והורשע בעבירות של פגיעה בפרטיות ושיבוש מהלכי משפט, לאחר שהקים אתר והפיץ קישורים שאפשרו גישה רחבת היקף להורדת תוכנת האגרון. תוכנת האגרון כללה נתונים ממרשם האוכלוסין בתצורה של מאגר מידע הכולל עשרות שדות נתונים על כלל אזרחי ישראל, לרבות קטינים ואזרחים שנפטרו.

במסגרת הפרשה הורשעו 6 נאשמים בעבירות של פגיעה בפרטיות ועבירות נוספות. בנוסף לליוור, ארבעה מהנאשמים כבר נידונו לעונשים שנעים בין עבודות שירות ומאסר בפועל, כל אחד לפי חלקו בפרשה. גזר-דינו של נאשם נוסף בפרשה טרם ניתן. 

ליוור פרסם באינטרנט את הקישורים לתוכנת האגרון בחודש יוני 2007 וכך גרם להפצתה הרחבה. הוא אף פרסם מדריך למשתמש וקרא לציבור להוריד את התוכנה הכוללת את המידע הרב על אזרחי המדינה. הוא עשה כן תוך הזדהות בשם בדוי ושימוש באמצעים טכנולוגיים להסוואת זהותו. מקור: משרד המשפטים. לעיון בגזר-הדין המלא: ת"פ 24441-05-12 מדינת ישראל נ' ביליק ואח'.

law.co.il מזכיר שנאשמי פרשת האגרון נתפסו בעקבות חקירה שניהלה הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע (רמו"ט). באותה עת עמד בראשה עו"ד יורם הכהן (כיום מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי) וראש מחלקת חקירות ואכיפה פלילית היתה עו"ד מילי בך.