האף.בי.איי עקף מנגנוני אנונימיות וחשף פדופילים בדארקנט

אולי יעניין אותך גם

הבולשת הפדרלית בארצות-הברית (FBI) חשפה אתר פדופיליה גדול ברשת האפלה (Darknet) והחלה בהגשת כתבי אישום נגד 1,500 משמשים באתר.

איך הצליחה הבולשת לחשוף את זהות המשתמשים למרות שהם גלשו לאתר באמצעות תוכנת TOR שנועדה לאפשר גלישה אנונימית ולהקשות על איתורם? ה-FBI חשף לראשונה כי הצליח לעקוף את מנגנון האנונימיות של TOR באמצעות שימוש בטכניקות חקירה רשתיות (NIT): בעת שהאתר היה בשליטתה, הבולשת גרמה לכך ששרתי האתר יתקינו בסתר תוכנת פלאש אצל מחשבי המשתמשים שנגשו לאתר. תוכנת הפלאש אספה פרטים שאפשרו לזהות את המשתמשים ושלחה אותם חזרה ל-FBI.

לדברי הבולשת, האתר אפשר למשתמשים לפרסם ולהפיץ תכנים המכילים פורנוגרפיית ילדים בתפוצה שבשיאה הגיעה למעל 200,000 משתמשים. לאחר שהשתלט על שרתי האתר החליט ה-FBI להמשיך להפעיל אותו כאמור למשך שבועיים נוספים משרתי הבולשת בווירג'יניה כדי להתחקות אחר מפיצי התכנים האסורים.

איגוד חירויות האזרח האמריקאי (ACLU) הביע חשש כי הבולשת חדרה למעל 1,000 מחשבים באמצעות צו חיפוש אחד. האיגוד גם הביע תמיהה האם רשויות האכיפה רשאיות להשתמש בטכניקת חקירה רשתית כפי שעשתה הבולשת. מקור: International Business Times (מאת: מרי אן רוסון).