ארה"ב: מייל ובו קישור לתנאים משפטיים - תקף ומחייב

אולי יעניין אותך גם

לינק לתנאים משפטיים שנשלח ללקוח במייל לאחר שהוא ביצע הזמנה מקוונת מספק דיו כדי לחייב משפטית את הלקוח לתנאים המשפטיים שבקישור - כך פסק בית המשפט הפדרלי לערעורים בניו-יורק (ה-2nd Circuit), בסכסוך בין אישה שהזמינה חבילת תיור באינטרנט לבין חברת התיירות.

האישה, תושבת ארה"ב, לא התבקשה לאשר או להסכים לתנאים המשפטיים בעת ביצוע ההזמנה. במקום זאת, מפעילת האתר שלחה לה, לאחר ביצוע ההזמנה, שלוש הודעות מייל - אישור הזמנה, אישור חשבונית ושובר מימוש. כל אחד מהמיילים כלל קישור לתנאים משפטיים לצד טקסט שהבהיר שהלקוח מצהיר כי הוא מסכים לתנאים המשפטיים שבקישור. התנאים המשפטיים כללו, בין היתר, תניית שיפוט ודין זרים, שלפיה כל סכסוך יידון ויוכרע לפי דיני פרובינציית אונטריו בקנדה, בבתי המשפט שם.

הנופשת הגישה תביעת רשלנות נגד חברת התיירות בבית המשפט הפדרלי בניו-יורק. היא טענה שאינה מחויבת לתניית השיפוט והדין הזרים משום שאמנם היא קיבלה את המיילים אך לא הקליקה על הקישור לתנאים המשפטיים שהיה כלול בהם ולא קראה את אותם תנאים.

בית המשפט דחה את טענות הנופשת וקבע כי יש לתת תוקף משפטי לתניית השיפוט והדין הזרים משום שהתנאים המשפטיים, ובתוכם התנייה, "תוקשרו באופן סביר" ללקוח. בית המשפט הדגיש שקישורים שנשלחים במיילים הם דרך סבירה להסב את תשומת לב הלקוח לתנאים ומשכך - תקפים משפטית. בית המשפט גם דחה את טענת הנופשת כי תניית השיפוט, ששולחת אותה לתבוע בקנדה, בלתי סבירה ובלתי צודקת. מקור: Technology & Marketing Law Blog (מאת: ונקט בלסוברמני).