ישראל: ספקיות הגישה יחסמו את השירות פופקורן טיים

אולי יעניין אותך גם

הישג משמעותי לחברת זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) בע"מ - חברה המאגדת שורה של גופים המפיקים ומפיצים תכני וידאו ואח' וכן עוסקת באכיפת זכויות קניין רוחני - לאחר שביהמ"ש המחוזי בת"א נעתר לבקשת החברה למתן סעדים זמניים במעמד צד אחד והורה לשש ספקיות גישה לאינטרנט "לנקוט באמצעים הטכנולוגיים שבידן, על-מנת לחסום את הגישה מישראל לשמות המתחם ו/או כתובות האתרים המפרים... כך שלגולשים מישראל לא תהיה כל אפשרות להתקשר ו/או לגלוש ו/או להתחבר לשם המתחם ו/או לאתרים המפרים" המאפשרים גישה ושימוש בשירות "POPCORN time". 

בבקשתה, טענה זיר"ה כי השירות פופקורן טיים הוא שירות מפר המעמיד לרשות הציבור, או משדר לציבור, סדרות טלוויזיה, סרטים, תרגומים בעברית ומוסיקה, המהווים יצירות מוגנות שזכויות היוצרים בהן נתונות לזיר"ה ולגופים החברים בה, או שהזכות הבלעדית להפצתן או שידורן בישראל או תרגומן לעברית, מסורה לחברי זיר"ה. 

השופט מגן אלטוביה קבע כי יש להיעתר לבקשה במעמד צד אחד, הואיל והיא מציגה תשתית מספקת לכאורה להפרת זכויות המבקשות. "הבקשה אמנם אינה מפרטת את הבסיס הטכנולוגי שעושה בו שימוש המשיב... תשתית שתצטרך בחינה בתובענה העיקרית, עם זאת, העובדות המוצגות בה מניחות לכאורה את היסודות העובדתיים לשימוש שלא בהרשאה ביצירות ותכנים אשר אני נכון לקבל בשלב זה כי למבקשות זכויות בהן", הוסיף ביהמ"ש.

המשיב 1 בבקשה הוא "פלוני אלמוני", שהמבקשות טוענות כי הוא הבעלים והמפעיל של השירות "POPCORN time" ושל האתרים המפרים המפורטים בבקשה, המאפשרים להוריד את התוכנה. המבקשות מציינות כי אין בידיהן מידע מדויק בדבר זהותו וכי ייתכן ומדובר בגורם אחד או במספר גורמים שונים.