ארה"ב: הסרט "תמימות המוסלמים" לא יוסר מיו-טיוב

אולי יעניין אותך גם

יו-טיוב אינה מחויבת להיענות לבקשה להסרת הסרט "תמימות המוסלמים" שהגישה אחת השחקניות בו, משום שהופעתם של שחקנים, ככלל, לא מקנה להם חלק בזכויות היוצרים בסרטים, המאפשר להם למנוע את שידורם - כך הוחלט בדיון חוזר בהרכב מלא של בית המשפט הפדרלי לערעורים בחוף המערבי בארצות-הברית (ה-9th Circuit), בדעת רוב של 9 שופטים. ההרכב המלא הפך החלטה שקיבל לפני למעלה משנה הרכב של 3 שופטים באותו בית משפט לערעורים.

כזכור, הסרט מציג את הנביא מוחמד כמושא ללעג, ופרסומו באתר שיתוף הוידאו הוביל להגשת עתירה בעניין גם בישראל (עתירת המפלגה הדמוקרטית הערבית), שנמחקה בסופו של דבר. בהליך בארצות-הברית, הדרישה להסרת הסרט נבעה מתביעתה של אחת השחקניות בו, שטענה כי הופלה בפח בכדי שתופיע בסרט, ללא הסכמתה. היא טענה כי הופעתה בסרט מקנה לה חלק מסוים בזכויות היוצרים בו, ובתור בעלת זכויות, היא לא נתנה רישיון להציגו ביו-טיוב ודורשת את הסרתו.

בהחלטתו אתמול, צידד בית המשפט בטענת גוגל (בעלת יו-טיוב), כי הכרה בזכותם של שחקנים לנתח מזכויות היוצרים בסרטים בהם הם מופיעים תגרום לפיצול הקניין הרוחני שבסרט לאלפי רסיסי זכויות יוצרים. בית המשפט הדגיש שתוצאה כזו תגרום ל"סיוט לוגיסטי ופיננסי".

יו-טיוב הביעה שביעות רצון מפסק הדין. עורך דינה של השחקנית שדרשה את הסרת הסרט מיו-טיוב העריך כי לא תוגש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון הפדרלי. מקור: הוול סטריט ג'ורנל (מאת: אשבי ג'ונס).