יצרני רכב מתחייבים להגן על פרטיות נהגים

אולי יעניין אותך גם

היוזמה המשותפת של יצרני הרכב בארצות-הברית מניבה פרי - כעשרים חברות רכב מובילות שלחו בימים האחרונים מכתב התחייבות משותף לנציבות הסחר הפדרלית בארצות-הברית (ה-FTC), שבו הם מבטיחים לאמץ מספר עקרונות להגנה על פרטיות בעלי רכבים בארצות-הברית.

יצרני הרכב - פורד, ב-מ-וו, ג'נרל מוטורס, הונדה, יונדאי, מזדה, טויוטה, מיצובישי, ניסאן, וולוו, פולקסווגן ואחרים - מבטיחים שמידע שאוספות מערכות רכב ממוחשבות, ובכלל זה נתוני מיקום מדויק ונתונים על מאפייני הנהיגה, לא יועבר למפרסמים וחברות ביטוח ללא קבלת הסכמה מראש מבעל הרכב. יצרני הרכב גם מתחייבים לנקוט אמצעים לאבטחת המידע ולהימנע ממסירתו לרשויות ללא צו שיפוטי. הצהרות יצרני הרכב כלפי נציבות הסחר הפדרלית יאפשרו לה להפעיל את סמכותה הרגולטורית במקרה של אי-עמידה של מי מהיצרנים בהתחייבויות.

נשיא ברית יצרני הרכב התייחס בשלילה לאפשרות שחברות הרכב ילכו בעקבות גוגל ויציעו לגורמים מסחריים את המידע שנאסף מבעלי המכוניות. הוא ציין ש"גוגל אולי רוצה להיות יצרנית רכב, אבל אנחנו לא רוצים להיות גוגל." עם זה, תעשיית הרכב בארצות-הברית לא מעוניינת ביוזמות שונות בקונגרס שנועדו לעגן בחוק את חובות יצרני הרכב לשמור על פרטיות בעלי הרכב. מקור: CBC News.