נדחה הערעור של אראו - לא תוכר כחברת כבלים

אולי יעניין אותך גם

קרב ההישרדות של אראו בארצות-הברית אינו עולה יפה, בלשון המעטה, לאחר שבית משפט פדראלי לערעורים דחה את טענת החברה כי יש להכיר בה כחברת כבלים. כזכור, ביהמ"ש העליון בארה"ב קבע שהשירות מפר זכויות יוצרים כאשר הוא משדר למנוייו טלוויזיה באינטרנט (בנימוק כי השירות דומה במהותו לחברת כבלים ולפיכך חייב ברשיון מהתחנות שהוא מעביר).

לעומת זאת, משרד זכויות היוצרים האמריקאי קבע שהשירות אינו זכאי ליהנות מרשיון כפיה מפני שבניגוד לחברות הכבלים הוא אינו כפוף לפיקוח של נציבות התקשורת הפדראלית (FCC). עם זה, היות ש- Aereo הביאה את הסוגיה גם להכרעת בית המשפט בניו-יורק, משרד זכויות היוצרים קיבל את הבקשה באופן זמני ובכפוף להחלטה אחרת.

אראו פיתחה מערך של אנטנות זעירות. כל אחת מהן - ביחד עם שטח אחסנה ייחודי במחשביה - מוקצית למנוי המתחבר לשירות. אראו טענה, ובהתחלה הסכימו איתה ערכאות פדראליות, שהיא אינה אלא שוות ערך לאנטנה בביתו של המנוי. העליון האמריקאי הפך את ההחלטה. בעקבות זאת אראו טענה שהיא זכאית ליהנות מרישיון כפיה המצוי בחוק האמריקאי: הוא מתיר לחברות להעביר שידורים הנקלטים מהאוויר, בעת שאת דמי הרשיון קובע משרד זכויות היוצרים (US Copyright Office).

בהחלטה קצרה, קבע ביהמ"ש לערעורים כי ההחלטה בעניין צריכה להיות נידונה בפני ערכאה פדראלית מחוזית, במסגרת הליך נפרד. כעת, יש להמתין ולראות אילו שפנים נוספים תנסה אראו לשלוף מהכובע. מקור: Cnet (מאת סטיבן מוסיל).