רשות המסים תאסוף מהרשת מידע על נישומים

אולי יעניין אותך גם

רשות המסים מתכננת להשיק פרויקט לכריית מידע על נישומים מהאינטרנט כחלק מהמאבק נגד העלמות-מס. לצורך כך, רשות המסים תפרסם בקרוב מכרז למערכת כריית מידע שתוכל לדלות מהרשת מידע אינדיקטיבי לפעילות כלכלית של נישומים. המידע שייאסף יוצלב לאחר מכן עם הנתונים המדווחים לרשות המסים כדי לאתר חריגות, אנומליות ואי-התאמות בין הכנסותיהם המדווחות של נישומים לבין הכנסותיהם והוצאותיהם בפועל.

הפרויקט החדש הוא צעד נוסף להרחבת השימוש של רשות המסים במאגרי מידע לצרכים מודיעיניים. לדברי מנהל רשות המסים, הרשות כבר כעת מצליבה מידע עם מאגרים שונים, בהם מאגרי רכבים, יציאות לחו"ל, נדל"ן, משכורות ותאגידים.

נוסף על כך, רשות המסים צפויה לפרסם בקרוב חוזר מקצועי שמטרתו להסדיר את גביית מס ערך מוסף, מס חברות ומס הכנסה מחברות זרות הפועלות בישראל דרך הרשת, כגון פייסבוק וגוגל, על עסקאות שהן עורכות עם לקוחותיהן הישראליים. מנהל רשות המסים הסביר כי "בעבר, בתחילת דרכו של האינטרנט, הלכו לפי מיקום השרת כמדינת המקור לגביית מס. כיום כולם מבינים שהשרת נמצא במדינה א', היזם במדינה ב', והלקוחות במדינה ג', והרווח חומק בין האצבעות." לדבריו, הקריטריונים החדשים למיסוי פעילות ברשת יקחו בחשבון לא רק את מיקום השרת, אלא גם את מיקומו הקבוע של העסק והזיקה שלו לחברות ישראליות המסייעות לו בתמיכה ותחזוקה. מקור: גלובס (מאת: אלה לוי-וינריב).