פשרת ענק בין אולפני הסרטים לאתר אחסון קבצים

אולי יעניין אותך גם

לאחר יותר משנתיים וחצי של מאבק משפטי, הארגון המייצג את אולפני הסרטים בהוליווד (ה- MPAA) יגרוף לכיסו סכום של 80 מיליון דולר במסגרת פשרה אליה הגיע עם אתר אחסון הקבצים Hotfile. בנוסף הורה בית המשפט לשירות לחדול מפעולתו, אלא אם יישם מנגנוני סינון טכנולוגיים להגנה מפני הפרת זכויות יוצרים.

מדובר בהליך הראשון שפתח הארגון נגד שירות לאחסון קבצים. בתביעה, טענו האולפנים כי השירות מאפשר למשתמשיו לטעון לשרתיו אינספור סרטים פיראטיים וכי בתוך פחות משנתיים, הפך Hotfile לאחר מ-100 האתרים המובילים בעולם, כתוצאה ישירה מהגניבה הדיגיטלית המאסיבית שקידם.


הפשרה נובעת מקביעה שיפוטית משמעותית שניתנה בחודש אוגוסט האחרון, לפיה Hotfile חבה באחריות שילוחית לפעולות משתמשיה. קביעה זו נבעה, בין היתר, מההיקף העצום של התוכן המפר שנטען על-ידי משתמשי השירות. Hotfile ניסתה לטעון לתחולת הגנות המקלט ב-DMCA, ביחס לתוכן שנטען על-ידי משתמשי השירות, אולם ביהמ"ש ציין כי מבין כ-8 מיליון דרישות הסרה שנשלחו לשירות, ביחס ל-5 מיליון משתמשים, השירות סגר את החשבונות המקוונים של 43 משתמשים בלבד לפני שהוגשה התביעה. השירות פעל באופן לקוי ביחס לדרישות ההסרה שנשלחו אליו ואף לא טרח למנות "Copyright Agent". עם זאת, מכיוון שמדובר בהליך מקדמי, קבע ביהמ"ש כי במשפט גופו ייערך דיון ביחס לידיעתה, כוונותיה ומעשיה של Hotfile.

במשפט, שהיה אמור להמשיך בשבוע הבא, דרש ה-MPAA פיצויים ביחס להפרת זכויותיו בכ- 3,500 יצירות, בעיקר סרטים וסדרות טלוויזיה. מקור: The Hollywood Reporter (מאת אריק גרדנר).