ארה"ב: נוהל "הודעה והסרה" לפרסום באתרים פיראטיים

ענקיות הטכנולוגיה גוגל, מיקרוסופט, יאהו! וחברות אינטרנט נוספות הגיעו להסכמה עם הממשל האמריקאי בעניין אימוץ נוהלי עבודה למניעת הצבת פרסום מקוון באתרי שיתוף קבצים פיראטיים ואתרים למכירת מוצרים מזויפים. נוהלי העבודה, שגובשו בסיוע ה-Interactive Advertising Bureau (ארגון בו שותפות חברות העוסקת בפרסום מקוון), כוללים נוהל "הודעה והסרה" לפרסומות המוצבות באתרים המציעים תוכן בלתי חוקי. לפי הודעת הבית הלבן, מטרת המהלך היא לייסד מנגנון שיאפשר לצמצם את מקורות ההכנסה של אתרים אלה, הנהנים מהצבת פרסומות דרך רשתות פרסום מקוונות. בניגוד להצעת החוק SOPA, שבסופו של דבר נפלה בקונגרס האמריקאי, המהלך המתואם של חברות האינטרנט והממשל האמריקאי נעשה על-בסיס וולונטרי. מקור: The Hill (מאת: ג'ניפר מרטינז).