אירופה: אי-ביי עברה ללוקסמבורג, חסכה מיליארד במסים

אולי יעניין אותך גם

בריטניה וגרמניה לא מבינות איך זה קרה להן. המדינות הפסידו ככל הנראה תשלום מסים משולב בגובה כמילארד דולר עבור מע"מ, לאחר שענקית המכירות הפומביות eBay הפכה משרד קטנטן בלוקסמבורג כבסיס שלה לצורך מכירות באירופה. eBay מינתה את חברת eBay Europe Sarl, המונה צוות של 9 עובדים, כספקית השירותים עבור לקוחות האיחוד האירופי של החברה. מינוי זה מאפשר לה לגבות מלקוחותיה האירופיים שיעור נמוך יותר של מס ערך מוסף, כנהוג בלוקסמבורג. שיעור המע"מ הנמוך אף מהווה יתרון תחרותי של החברה מול מתחרותיה.

אם לא די בכך, הרי שהחברה הנ"ל לא מקבלת בפועל את ההכנסות מלקוחות אירופאיים. eBay ממשיכה לתעל את ההכנסות הללו דרך שוויץ, שם מס ההכנסה החל על חברות הוא מהנמוכים ביבשת. חוקי האיחוד האירופי מתירים כמובן לחברות להקים חברות בת בלוקסמבורג ולהטיל מע"מ בהתאם לשיעור הנמוך של המס במדינה זו, גם כאשר מדובר במכירות ללקוחות בכל מדינות האיחוד.

יודגש כי לרשויות המיסוי ברחבי היבשת אפשרות לקרוא תיגר על ההסדר דלעיל, בבתי המשפט במדינותיהם, במידה ויוכיחו כי לחברת-הבת שהוקמה אין די כ"א או נכסים כדי לתמוך בטענה כי היא זה המספקת את המוצרים או השירותים ללקוחות היבשת. מחוקקים בגרמניה ובבריטניה כבר יצאו בקריאה לבצע בדיקה מקיפה ביחס להסדר הנוח שיצרה אי-ביי לעצמה. מקור: רויטרס, מאת טום ברגין.