גזר-דין ראשון בפרשת גניבת מרשם האוכלוסין

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט השלום בת"א (השופטת הדסה נאור) גזר 5 חודשי מאסר בפועל (שירוצו בעבודות שירות) על יוסף ויטמן, בן 32 מבני ברק, ראשון המורשעים בפרשת גניבת מרשם האוכלוסין והפצתו. לפני מספר חודשים, הודה ויטמן במיוחס לו, במסגרת הסדר טיעון, והורשע בביצוע עבירות על חוק הגנת הפרטיות. בנוסף לעונש הנ"ל, נגזרו על ויטמן גם 8 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 50,000 ש"ח.

ויטמן הודה, במסגרת הסדר טיעון, כי הגיע לידיו תקליטור, הכולל את מאגר המידע של מרשם האוכלוסין, שהיה בשימוש משרד הרווחה, ועליו נתונים אודות למעלה מ- 9,200,000 אזרחי מדינת ישראל. ויטמן שמר את המאגר על מחשב שבשימושו וזמן מה לאחר מכן, מכר אותו לאחר תמורת סכום כספי לא ידוע, שנע בין כמה מאות ל- 2,000 ש"ח. בנוסף לעונשים הנ"ל, ניתנו גם צווים לפי חוק הגנת הפרטיות, לפיהם נאסרו ההפצה והשימוש בכל מידע מנגזרת מרשם האוכלוסין שהגיעה לידיו של ויטמן {ת"פ 24441-05-12 מדינת ישראל נ' ביליק ואח'}.

כזכור, באמצע חודש מאי, הגישה פרקליטות מחוז ת"א כתבי אישום נגד ששת החשודים בפרשת הדלפת מרשם האוכלוסין והפצתו באינטרנט בשם "אגרון". בשלהי 2011, חמש שנים לאחר שעותק ממרשם האוכלוסין נגנב והודלף לרשת, הודיע משרד המשפטים כי נעצרו שישה חשודים במעורבות במעשה. מהחקירה, שנוהלה על-ידי הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) במשרד המשפטים, עלה לכאורה כי מקור ההדלפה בעובד חברת כ"א שפעל במשרד העבודה והרווחה והיה נגיש למאגר מרשם האוכלוסין. כתב האישום ייחס לנאשמים עבירות שונות על חוק הגנת הפרטיות וכן עבירות נוספות, לרבות הוצאת מסמך ממשמורת חוקית ומסירתו לאחר.