מפלגה חדשה בישראל: מפלגת הפיראטים

אולי יעניין אותך גם

הכלכלה בקרשים, אנשים קשי-יום שורפים את עצמם ברחובות, החרדים מתחמקים מגיוס שיטתי, ישראל על סף מלחמה עם אירן ו/או סוריה ו/או חיזבאללה ו/או החאמס בעזה (בהתקף של אופטימיות לא נוסיף את מצרים) - אבל מה שחסר לנו כאן זה "מפלגת הפיראטים". וכדי למלא את החוסר ולצרף אותנו לאומות המודרניות (מי אמר שבדיה ולא קיבל), הארץ מדווח ש"מפלגת הפיראטים", הדוגלת בין היתר ב"חופש ההעתקה" ובקידום "המגזר הפיראטי", פנתה היום (רביעי) לרשם המפלגות בבקשה לקבל הכרה כמפלגה רשמית.

בראש המפלגה עומד איש "עלה ירוק" בעבר, אוהד שם טוב, שעמד אף בראש רשימת ניצולי השואה עם בוגרי עלה ירוק שהתמודדה בבחירות לכנסת ה-18. חברים נוספים ברשימה הם, בין היתר, הבמאי דן בירון, האמן רפרם חדד והעיתונאית שרון קנטור. לצד פיתוח וקידום המגזר הפיראטי, קוראים חבריה ל"חופש ההפלגה וההעתקה", וכן לקידום צדק חברתי, רפואי, חינוכי ומקוון. ראשי המפלגה סירבו היום להתראיין לכלי תקשורת "שאינם פיראטיים".

law.co.il מודה שהוא לא אובייקטיבי (הוא מייצג בעלי זכויות יוצרים בכלל ואת אקו"ם בפרט), אבל המפלגה המתהווה הזו ייבשה את חוש ההומור שלו ולכל היותר הזכירה לו את הציפיה לגנב הציוני הראשון שאמור היה להיות עדות לנורמליות (ומאז הפרזנו גם במינונים שלו).