אינטל שוב מתפשרת בתביעת הגבלים עסקיים

אולי יעניין אותך גם

ענקית שבבי המחשב הגיעה להסכם פשרה עם התובע הכללי של מדינת ניו-יורק, בתביעה אזרחית על הפרת דיני ההגבלים העסקיים בארה"ב. במסגרת הפשרה, התביעה תסולק בעוד שאינטל לא תיאלץ להודות בטענות שהועלו נגדה ולא תיאלץ לשנות את נוהגיה העסקיים. עם זה, יצרנית השבבים מקליפורניה הסכימה לשלם סכום של 6.5 מיליון דולר, כהשתתפות בחלק מהוצאות התובע הכללי על ניהול המשפט.

הסכם הפשרה בא זמן קצר לאחר שבית המשפט בדלוואר (שם הגיש התובע הכללי של ניו-יורק את התביעה נגד אינטל), ביטל חלקים נרחבים מכתב התביעה, בנימוקים פרוצדורליים שונים. כתב התביעה המקורי ייחס לאינטל התנהלות בלתי הוגנת בתחרות מול יצרנית השבבים השניה בגודלה - AMD, בפעילות שלפי הנטען, תוכננה היטב במטרה לפגוע במכירותיה של המתחרה. 

כזכור, התחרות בין שתי יצרניות השבבים זלגה בשנים האחרונות גם לזירה המשפטית. ההליכים המשפטיים השונים כבר הולידו פשרת-ענק בתביעה האזרחית שיזמה AMD נגד אינטל, קנס-עתק נגד אינטל שהושת על-ידי הנציבות האירופית, וקנס צנוע יותר של 25 מיליון דולר, שבא בעקבות אישומים דומים בדרום קוריאה. על שני קנסות אלה הגישה אינטל ערעורים, שטרם הוכרעו. מקור: Bloomberg ו-MercuryNews.