סוף לסופה

אולי יעניין אותך גם

הקונגרס האמריקאי החליט להקפיא את הטיפול ב- SOPA, הצעת חוק מעוררת מחלוקת שביקשה לפרוש את מוטת השליטה של ארצות-הברית על אתרים זרים המפרים זכויות יוצרים. ההצעה עוררה התנגדות עזה בקהילת האינטרנט - לרבות בחברות כדוגמת גוגל, פייסבוק (הן הסכימו על משהו!), איביי, AOL ואחרות. גם הבית הלבן של אובמה הודיע שהוא מתנגד לה ותלה את התנגדותו בנימוקים של אבטחת מידע, חופש הדיבור ועידוד החדשנות.

ו"ר ועדת המשפט בבית הנבחרים בארה"ב, אמר כי הדיון בהצעה יוקפא "עד שתהיה הסכמה רחבה יותר לגבי הפיתרון. שמעתי את המבקרים ואני לוקח את החששות שלהם ברצינות". לדברי לאמאר סמית', "זה ברור שאנחנו צריכים לבחון מחדש את הגישה שלנו לגבי האופן שבו צריך לטפל בגנבים זרים שגונבים ומוכרים המצאות ומוצרים אמריקניים".

לדברי הוועדה, היא תמשיך לעבוד עם בעלי זכויות יוצרים, חברות אינטרנט ומוסדות פיננסיים במטרה לפתח הצעות שנלחמות בפיראטיות ברשת ומגנות על הקניין הרוחני של אמריקה. "נישאר מחוייבים למצוא פיתרון לבעיה", נאמר בהודעה ש-Feeder.co.il מצטט.

SOPA שפירושו Stop Online Piracy Act - ביחד עם מקבילו בסנאט, PIPA (הוא Protect IP Act) ביקשו להסמיך את התובע הכללי בארצות-הברית (שר המשפטים האמריקאי) לנקוט הליכים נגד אתרים המופנים לאזרחי ארצות-הברית ומפרים הוראות חוק פליליות שעניינן סחר במוצרים מזויפים והפרת זכויות יוצרים. על פי ההצעות, התובע הכללי יוכל להגיש הליכים נגד בעלי שמות המתחם של האתרים, מפעיליהם ובעליהם - ובמידה שלא יאתר אותם יוכל לפעול נגד שמות המתחם והאתרים עצמם. משינתן צו שיפוטי נגדם, ספקי גישה לאינטרנט יחויבו לחסום אותם, אסור יהיה למנועי חיפוש לקשר אליהם וספקי שירותי סליקה ופרסומות יחויבו למנוע מהם את שירותיהם.