למי שייכים הציוצים האלה?

אולי יעניין אותך גם

תביעה שהוגשה בארצות-הברית עתידה להכריע, באופן תקדימי, בשאלה האם חשבון טוויטר שעובד פתח וניהל במסגרת עבודתו, הוא קניין שבבעלות המעביד. מדובר בתביעה שהוגשה לביהמ"ש הפדראלי המחוזי בקליפורניה על-ידי Phonedog, תאגיד מקומי המפעיל אתר מכירות מקוון, נגד עובד שלו לשעבר, נוח קרביץ.

מכתב התביעה עולה כי במהלך עבודתו של קרביץ, הוא פתח חשבון בשירות המיקרו-בלוגים, על מנת שישמש כערוץ לקשרי לקוחות. ציוציו של קרביץ הלכו ונעשו פופולריים, עד שבעת שעזב את עבודתו היו לו כ- 17,000 עוקבים. לאחר עזיבתו,  החליף קרביץ את שם המשתמש שלו בטוויטר, כך שלא יירמז כל קשר בין חשבונו לבין מעסיקתו לשעבר. עוקביו נשארו נאמנים לו גם תחת חשבונו החדש. עתה, מעסיקתו לשעבר תובעת פיצויים בשל נטילה ושימוש ללא רשות של רשימת לקוחות, שלטענת המעסיקה מהווה קניין שבבעלותה. המעסיקה דורשת לפצותה בסכום של 2.5 דולר לעוקב לחודש ובסה"כ כ-340,000 דולר.

לטענת קרביץ, מאחר ועזב את החברה ברוח-טובה, החברה הסכימה לאפשר לו להמשיך ולהחזיק בחשבון הטוויטר, ובלבד שיקפיד לצייץ בו מעת לעת, כפי שעשה בפועל. עוד טוען קרביץ כי התביעה הוגשה כנקמה לדרישתו לנתח של כ-15% מסך ההכנסות מהפרסומות שבחשבונו. מקור: ניו-יורק טיימס.