ישראל: הכרה ראשונה מסוגה באמצעי חתימה אלקטרונית

אולי יעניין אותך גם

לראשונה מאז נחקק חוק חתימה אלקטרונית לפני כעשור, קבע רשם הגורמים המאשרים במשרד המשפטים שאמצעי חתימה אלקטרונית מסוימים עומדים בדרישות החוק. הרשם אישר שני מוצרים של חב' אתנה לאחר שמצא, לדברי הודעת דובר משרד המשפטים, כי הם "מספקים ללקוח הקצה את דרישות האבטחה והדרישות הפונקציונליות הנדרשות לפעולת חתימה לפי החוק, וכן עומדות בדרישות והנחיות הרשם לפי החוק הישראלי".

השאלה איזה אמצעי חתימה מחולל חתימה אלקטרונית מאובטחת, שהיא-היא הזוכה לטובות הנאה שונות בחוק חתימה אלקטרונית, היא שאלה מורכבת. יש כמה דרכים לזהות חתימה כזו. אחת מהן, המעוגנת בתקנות, היא שרשם הגורמים המאשרים במשרד המשפטים אישר כי אמצעי החתימה עומד בחזקות הקבועות בתקנות שמכוח החוק. אלא ששני הרשמים הראשונים שכיהנו עד עתה בתפקיד נמנעו מאישור אמצעי חתימה. התוצאה היתה אי-ודאות והטלת האחריות לאמת כי אמצעי חתימה עומד בדרישות החוק על כתפי הגורמים המאשרים הפרטיים הפועלים בשוק.

law.co.il מעיר כי לפני כשלושה חודשים התמנה ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים, עו"ד יורם הכהן, להיות רשם הגורמים המאשרים. הכהן, שימש בעבר כסמנכ"ל גורם מאשר בחברה שפעלה בתחום זה והוא מכיר היטב את ההבטים המשפטיים והטכנולוגיים הכרוכים בו. האישור הראשון שנתן הרשם לאמצעי חתימה מאז חקיקת חוק חתימה אלקטרונית ניתן (במקרה או שלא) בסמוך למינויו אף שתהליכי האישור החלו קורב לוודאי כבר בעת כהונת הרשם הקודם, עו"ד עמית אשכנזי.