למכירה: קבצי מוזיקה יד-שנייה, כחדשים

אולי יעניין אותך גם

"נתקעת" עם קבצי מוזיקה שכבר מזמן הפסקת להאזין להם? חברת ReDigi השיקה לאחרונה אתר סחר מקוון המפגיש בין משתמשים המבקשים למכור קבצי מוזיקה שברשותם לבין אלו המעוניינים לרכוש קבצי מוזיקה "יד שנייה". מחירי השירים באתר זולים עד כדי 50% ממחירי "יד ראשונה" - זאת כמובן בלי להתפשר על האיכות, שכידוע, אינה נפגמת בקבצים דיגיטליים גם בחלוף שנים.

בעוד ש- ReDigi סבורה כי פעילותה כדין ובהתאם לדיני זכויות היוצרים, התאחדות חברות התקליטים בארה"ב (ה-RIAA) כבר שלחה מכתב התראה לשירות, בו היא דורשת להפסיק לאלתר את פעילות האתר, שלטענתה עולה כדי הפרת זכויות יוצרים. ה- RIAA סבורה כי העלאת קובץ מוזיקה דיגיטאלי לזירת המכירות המקוונת יוצרת עותק לא מורשה של הקובץ וכן כי האפשרות שניתנת לרוכשים פוטנציאליים, להאזין למקטע בן 30 שניות מהשיר, מחייבת רישיון מבעלי הזכויות.
 
מנכ"ל החברה המפעילה את השירות טוען מנגד כי הפעילות בו עולה בקנה אחד עם דיני זכויות היוצרים. החברה נשענת במידה רבה על דוקטרינת המכירה הראשונה ולפיה בעלי זכויות יוצרים אינם רשאים לשלוט במכירות עתידיות של יצירתם, לאחר המכירה הראשונה שהם עצמם ביצעו. עוד טוען המנכ"ל כי ננקטים אמצעים לוודא שהמשתמש מוחק את הקובץ ממחשבו לפני שזה מוצע למכירה באתר. בנוסף, האתר מוודא כי מקורו של הקובץ המוצע למכירה הוא בחנויות מקוונות מוכרות. מקור: ניו-יורק טיימס