סקס וסמים עם אובמה? לא סיבה לחייב בלשון הרע את אמאזון

אולי יעניין אותך גם

אמאזון, Barnes & Noble ובוק-א-מיליון לא ביצעו עוולה נזיקית כשהפיצו ספר שערורייתי המתאר הרפתקאות מין וסמים שארעו לכאורה בזמן שברק אובמה היה מועמד לנשיאות. בשנת 2008 טען אחד לארי סינקלייר שאושיית אינטרנט בשם דניאל פאריסי צרך סמים והתנסה בפעילות מינית עם אובמה. הוא גם הוציא לאור ספר המתעד את הדברים. אמאזון, בארנס אנד נובל ובוק-א-מיליון (BAM) הציעו למכירה את הספר ותיארו אותו כך:

You’ll read how the Obama campaign used internet porn king Dan Parisi and Ph.D. fraud Edward I. Gelb to conduct a rigged polygraph exam in an attempt to make the Sinclair story go away.
 
דניאל פאריסי, שמפעיל את אתר ה(כן כן!) פורנו Whitehouse.com, הגיש תביעה נגד האתרים, כשהוא טוען להפרת הפרטיות ולשון הרע. אעפס, בית המשפט לא התרגש: על-פי ה-Communication Deceny Act אתרי הספרים אינם אחראים בהיותם רק תשתית טכנולוגית למכירת הספרים, שבה פירסם צד שלישי את הדברים. בנוסף, לגבי תביעת לשון הרע, הוכרע כי מאחר וקיים יסוד חדשותי בפרסום שמו של פאריסי ומאחר ולא הוכחה כוונת זדון, הרי שאין מקום להטיל אחריות על הנתבעים. התביעה נדחתה. מקור: blog.internetcases.