סוכנות הנסיעות גוליבר הורשעה בהטעיית צרכנים

אולי יעניין אותך גם

סוכנות הנסיעות 'גוליבר תיירות בע"מ' הורשעה, לפי הודאתה,  בהטעיית צרכנים בעסקאות מכר מרחוק באתר האינטרנט של החברה. בית המשפט השלום בראשון לציון (השופט אברהם הימן) הטיל על החברה קנס בסך 100,000 ש"ח וכן חייב אותה לחתום על התחייבות להימנע מעבירה דומה במשך שנתיים. הפרת ההתחייבות על-ידי החברה תגרור קנס נוסף בסך 100,000 ש"ח. פסק-הדין ניתן בעקבות כתב אישום שהגיש משרד התמ"ת (על-ידי עו"ד טלי קינן), לפיו הואשמה החברה בשישה אישומים בגין עבירות של הטעיית צרכנים, שעניינן בזכות הביטול וכן הטעייה בתחום המחירים. לפי האישום, עוד בשנת 2006 הוזהרה החברה כי עליה לפרט את זכות הביטול באתר האינטרנט והתיקון בוצע בהתאם. בשנת 2008, בעקבות תלונות מצרכנים, נמצא על-ידי משרד התמ"ת כי פירוט אודות זכות הביטול מצוי באתר החברה, אך הלכה למעשה נמנעה החברה מלאפשר לממש את הזכות. בשנת 2009 נמצא כי המידע אודות זכות הביטול הושמט כליל מהאתר. ביהמ"ש קבע כי יש להחמיר בענישה בעבירות על חוק הגנת הצרכן, אך קיבל את הסדר הטיעון בין הצדדים. מקור: משרד התמ"ת. לעיון בפסק-הדין: פ 1860/09 מ.י. משרד המסחר והתעשיה ת"א נ' גוליבר תיירות בע"מ.

בחודש יוני השנה, הרשיע ביהמ"ש המחוזי בחיפה את חברת וואלה שופמיינד בע"מ, מפעילת אתר המכירות הפומביות וואלה! שופס, בעבירות על חוק הגנת הצרכן, לאחר שלא סיפקה טלוויזיות בהן זכו משתתפים במכרזים פומביים באתר. יחד עם החברה הורשעה גם חברת סם ליין בע"מ, יבואנית מוצרי חברת סמסונג הקוריאנית. 

בחודש ינואר השנה, הרשיע ביהמ"ש השלום בראשון לציון את מפעילת אתר האינטרנט "בסט פור יו", את ספקית המחשבים קוויקנט ואת מנהלי שתי החברות, בהטעייה בנסיבות מחמירות וכן באי-ביטול עסקת מכר מרחוק וכי על מנהל האתר אף הוטלו, לראשונה בישראל, חמישה חודשי מאסר בפועל.