קליפורניה: מבחן חדש לחשיפת מטקבקים אנונימיים

אולי יעניין אותך גם

קלווין צ'אנג מצוי בסכסוך עם מעסיקתו-לשעבר, אוניברסיטת UC Davis. המחלוקת בין הצדדים התפרסמה בבלוג The People's Vanguard of Davis שמפעיל אחד, דיוויד גרינוולד. בצד הפרסום הופיעו תגובות אנונימיות. צ'אנג דרש מגרינוולד וגוגל (שארחה את הבלוג) למסור לו את פרטי המגיבים שכן חשד שהם עובדי האוניברסיטה ושתגובותיהם מהוות הפרה של הסכם קודם בין הצדדים. ה- Superior Court בקליפורניה קבע שצ'אנג לא עמד בתנאים המוקדמים להוכיח דיבה-לכאורה מצדם של המגיבים ומשום כך לא יימסרו הפרטים במישרין לידיו. בה בעת מצא שאם התגובות אמנם נכתבו על ידי מנהלים באוניברסיטה, הן יהווה הוכחות רלבנטיות לתובענות התלויות ועומדות נגד המוסד. כדי שלא לחשוף את זהותם של גולשים שאינם נוגעים בדבר, הורתה השופטת שליאן צ'אנג (אין קשר לתובע צ'אנג; ריבוי צ'אנגים מקרי לגמרי) על התהליך הייחודי הבא -
  • צ'אנג התובע ימנה על חשבונו מומחה עצמאי שיתחקה אחר כתובות ה- IP של המגיבים ובין השאר יקבל את את פרטי ה- IP Adresses של המגיבים מגרינוולד וגוגל.
  • צ'אנג יספק לאותו צד שלישי את שמותיהם של עובדים מסוימים באוניברסיטה שהוא חושד כי הם שעומדים מאחורי התגובות.
  • אם המומחה יקבע שאיזה מהמגיבים נמנה על העובדים שבשמותיהם נקב צ'אנג, הוא ימסור את המידע לצדדים; ואם לא ימצא שכך היה, לא ימסור מידע כלשהו לאיש.
מקור: Citizens Media Law Project.