בריטניה: חנות רהיטים התנצלה על שימוש לא הולם בטוויטר

רשת חנויות הרהיטים הבריטית Habitat התנצלה בפומבי, לאחר שניצלה את ההתקוממות העממית האחרונה באיראן על-מנת להפנות את משתמשי כלי הרשת החברתית Twitter למוצריה. הרשת עשתה שימוש במילות מפתח (hashtags), כגון "איראן" או "מוסווי", שנתווספו להודעותיה בטוויטר, כך שמשתמשים המחפשים אחר המילים הללו יחשפו למודעותיה המסחריות של הרשת (למשל: HabitatUK: #MOUSAVI Join the database for free to win a £1,000 gift card). משתמשי הרשת החברתית הגיבו בזעם למראה המודעות המסחריות, שהוסרו במהרה, וטענו כי מדובר בניצול ציני של המצב הפוליטי באיראן. ההתקוממות האחרונה באיראן כונתה "מהפיכת הטוויטר", לאחר שאתר המיקרו-בלוגים הפך לכלי חשוב בידי כוחות האופוזיציה במדינה להשמיע את קולם, לאור הצנזורה הכוללת שנכפתה על-ידי הרשויות. מקור: BBC.