ארצות-הברית: נציבות הסחר מהרהרת בחובת גילוי לבלוגרים

נציבות הסחר הפדראלית (ה- FTC) שוקלת לנסח הנחיות שיחייבו בלוגרים לדווח מתי הם כותבים אודות מוצרים ושירותים שסופקו להם בחינם על-ידי נותני חסות, או שקיבלו תשלום על-מנת לכתוב עליהם. נציבות הסחר סבורה כי ההנחיות הן מחויבות המציאות, הואיל וצרכנים פונים לבלוגים בתדירות גבוהה והולכת על-מנת לקבל מידע אודות מוצרים ושירותים. לדברי הנציבות, הואיל ואין כיום כל רגולציה בתחום זה, הופכים הבלוגים לכר פורה לניצול והטעיית צרכנים. יש לציין כי חלק ניכר מהבלוגרים מדווח כבר כיום, מרצונם החופשי, על הזיקה הקיימת בינם לבין המוצר או השירות עליו הם כותבים. חשוב להזכיר עוד בהקשר זה כי ה- FTC אינה מפקחת על עיתונאים במדיות הישנות, המקבלים לעיתים מתנות או מוצרים בחינם, על-מנת שיכתבו עליהם ביקורת. מקור: techdirt.