ישראל: הסתיימה בפשרה תביעה תקדימית על הפרת ה- GPL

אולי יעניין אותך גם

חברת IchessU ומפתח התוכנה אלכסנדר (סשה) מריאנובסקי סיימו בהסכמה את המחלוקת שהתגלעה ביניהם בקשר לשימוש בתוכנת Jin שפיתח מריאנובסקי והרשה לשימוש תחת הרישיון הציבורי הכללי של GNU (ה- GPL). תוכן הסדר הפשרה נשמר בסודיות. בכך תמה תביעה תקדימית שהיתה תלויה ועומדת בפני בית המשפט המחוזי בתל-אביב ובה טען מריאנובסקי שיש לחשוף את קוד המקור של ספריה קנינית, מפני שהופעלה ביחד עם תוכנה חופשית שפיתח.

הצדדים פירסמו הודעה משותפת ולפיה במהלך המשא ומתן לגיבושו של הסכם הפשרה, התברר לחברת IchessU  ולמנהלה, אלכסנדר רבינוביץ', כי התנהלותם בקשר עם השימוש ב- Jin פגעה אישית במריאנובסקי והיתה מנוגדת לרצונו, והם הביעו את צערם על כך. רבינוביץ' הדגיש כי החברה והוא פעלו בקשר עם Jin בתום לב ובהתאם לייעוץ משפטי שקיבלו באותה עת.

בה בעת התברר למריאנובסקי כי פעולותיו בתגובה לשימוש של IchessU ומנהלה ב- Jin פגעה במוניטין העסקי שלהם ובשמם, והוא הדגיש שלא זו היתה כוונתו אלא הוא ביקש לפעול כדי להגן על מה שראה כפגיעה בזכויותיו.

הצדדים הביעו סיפוק מסיום המחלוקת ביניהם בהבנה והודו לפרקליטיהם, עורכי הדין יהונתן קלינגר (בא כוח מריאנובסקי) וחיים רביה (בא כוח IchessU ורבינוביץ'), על תרומתם לגמר הסכסוך.