ארצות-הברית: תביעה ייצוגית נגד Google AdWords

עו"ד אמריקאי בשם האל לוויט יצא בקמפיין פרסום אינטרנטי לשירותיו והצטרף לתכנית הפרסום של גוגל (Google AdWords). הנ"ל ראה כיצד גדלות הוצאות הפרסום שנשא בהן, אך מנגד לא הרגיש בהצלחת הקמפיין. כשבדק את מיקום מודעותיו, הוא גילה כי 16.3% מההקלקות שיצרו את החיוב הגיעו ממודעות שהוצבו באתרים הכוללים הפניות וקישורים מסחריים לאתרים בתחומים שונים (Domain Parking) ובאתרים נושאי כתובת שגויה, שדומה לכתובתם של אתרים ידועים (Error pages). לאחר שפנה לגוגל, שהודיעה מצידה כי אינה רואה פסול בפרסום שכזה, החליט עוה"ד להגיש תביעה פדראלית נגד ענקית החיפוש, בסך של 136.11 דולר, בטענה שגוגל מעולם לא הבהירה שמודעותיו יופיעו באתרים שכאלה ועל כן היא ביצעה "פרסום מטעה". לוויט לא מכחיש כי הוא מתכוון לפעול על-מנת שבית המשפט יאשר את תביעתו כתביעה ייצוגית. תביעה ייצוגית שכזו, אם תאושר, עלולה להאמד בסכומי עתק. מקור: ArsTechnica.