ישראל: הרשעה בגין הטעיית צרכנים באינטרנט
זמן קריאה:
פחות מדקה
בית משפט השלום בתל-אביב הטיל על חברת התיירות "הדקה ה-90" קנס כספי בסך 90,000 ש"ח, לאחר שהרשיע אותה בעבירות של גביית דמי ביטול עסקה מעבר למותר, אי הכללת פרטים מלאים בעסקה אינטרנטית, פרסום מחיר שירות שאינו המחיר הכולל והטעיית צרכנים באשר לענין מהותי בעסקה - כולן, עבירות לפי הוראות חוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981. כתב האישום כנגד החברה הוגש על-ידי משרד התמ"ת, וכלל שלושה אישומים המתייחסים לעבירות שביצעה החברה בשנת 2006, באתר האינטרנט שהיא מפעילה. השופטת רייך שפירא אימצה את הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים, לפיו יוטל על החברה הקנס הכספי דלעיל ומנגד - מנהלה ובעליה של החברה, צבי מושקוביץ, יימחק מכתב האישום. השופטת ציינה כי יש להקל עם החברה "למרות החשיבות שמייחס המחוקק לשמירה על זכויות הצרכנים במגוון עסקאות, ובעסקאות מסוג "מכר מרחוק" בפרט". השופטת נימקה את החלטתה להקל בעונשה של החברה, בכך שהחברה לא הסתבכה בפלילים במהלך 10 שנות פעילותה בתחום התיירות {פ 8064/06 מדינת ישראל-משרד התעשייה והמסחר נ' הדקה התשעים בע"מ}. מקור: גלובס.