כנסת: ש"ס רוצה לחסום אתרי מין אלימות והימורים

אולי יעניין אותך גם

משרד התקשורת בוחן האם סינון הגישה לאינטרנט לכלל המנויים בישראל הוא ישים מבחינה טכנולוגית. היועץ המשפטי לממשלה מתנגד להצעת חוק המבקשת לחייב את ספקי האינטרנט לחסום גישה לאתרי מין, אלימות והימורים - ותומך בחיובם להעמיד שירותי ותוכנות סינון לרשות המעונינים. כך התברר בדיון שקיימה היום וועדת הכלכלה של הכנסת בהצעת החוק של ח"כ אמנון כהן מש"ס לחסום את הגישה ל"אתרי אינטרנט למבוגרים" העוסקים במין, אלימות והימורים. בפברואר האחרון, עברה ההצעה בקריאה טרומית ברוב של 25 ח"כים ונמנע אחד.

שר התקשורת, אריאל אטיאס מש"ס, תמך בקידום הצעת החוק, המבקשת לאפשר את הגישה לאתרים למבוגרים רק למי שיבקשו זאת מפורשות ויזדהו באמצעי ביומטרי או אלקטרוני.

בדיון שררה תמימות דעים כי יש לפעול להגנת ילדים מפני הסכנות ברשת, אך התעוררה מחלוקת לגבי האמצעים. היועצים המשפטיים - המשנה ליועץת המשפטי לממשלה דידי לחמן מסר והיועצת המשפטית לוועדת הכלכלה, אתי בנדלר - תמכו בסינון למי שיבקש זאת במפורש להבדיל מחסימת גישה לכלל האוכלוסיה. עו"ד בנדלר אף הציעה ששר התקשורת יקבע בתקנות את המחיר המירבי שהחברות תוכלנה לגבות תמורת השירות.

נציגי חברות המסחריות שהוזמנו לדיון מסרו כי כבר היום אפשר להגן על קטינים מתוכן פוגעני במחיר שאינו עולה על מחירה של מנת פלאפל אחת לחודש (10 ש"ח) . ראש המועצה לשלום הילד, יצחק קדמן, קרא למולטי-רגולציה שתורכב מחינוך והסברה, מניעה טכנולוגית, חקיקה והסדרה עצמית.

בתום הדיון, אמר יוזם ההצעה, ח"כ כהן כי ימתין שבועיים בטרם יפעל לקידום הצעתו וכי הוא נכון לשמוע הצעות חלופיות מספקי הגישה לאינטרנט. יו"ר הוועדה, ח"כ משה כחלון, קבע כי בתום פרק זמן זה ייערך דיון נוסף. מקור: Ynet