ארצות-הברית: רוגלות על הכוונת

אולי יעניין אותך גם

ועדת הסחר הפדראלית (FTC), המשמשת בין היתר כגוף הפדראלי להגנה על צרכנים, מתכננת להגביר את פעילותה נגד מפיצי רוגלות (Spyware). הועדה מתכוונת לפנות ישירות למפרסמים הגדולים באינטרנט בתקווה לייבש את מקורות ההכנסה של מפיצי הרוגלות. על פי הערכות, מפרסמים הוציאו כ-16 מיליארד דולר בשנת 2006 על פרסום מקוון, כאשר מנגד חברות ואנשים פרטיים הוציאו באותה תקופה 2.6 מיליארד דולר על נסיונות לחסום אותם. צעד זה של ה-FTC משקף מגמה בקרב רשויות החוק בארצות-הברית להסדיר ולנקות את השוק הגדל של שיווק באינטנרט. כחלק מאותה מגמה, התובע הכללי של מדינת ניו-יורק נקב בינואר האחרון בשמות של חברות מובילות אשר השתמשו בשירותי פרסום מקוונים השנויים במחלוקת (Adware). החברות, ביניהן AT&T, הסכימו לשלם 100,000 דולר במסגרת הסכם פשרה ולחדול משכירת שירותים שכאלו בעתיד. מקור: Washington Post (דורש רישום).